Een aantal dagen geleden viel mijn auto spontaan uit tijdens het rijden. Starten ging ook niet meer. Naderhand met startkabels gelukkig wel. Kon nog net bij mijn huis komen. Accuvoltage gemeten en deze zat ergens in de 11volt. Mede door de howto van GuusT bij Elgriffo een dubbelzijdige gelijkrichter besteld. Als gelegenheids monteur zelf de reparatie gedaan. Mijn dank gaat uit naar GuusT voor de howto en Elgriffo voor het aanvullende advies en bestellen van het part. De accu wordt weer netjes bijgeladen Van het vervangen van de gelijkrichter heb ik een aantal foto's gemaakt.
dynamo01.jpg
Als eerste de min-pool van de accu gehaald.
Bout 2 een beetje los gedraaid.
Bout 3 een beetje los gedraaid.
Bout 1 verwijderd.
dynamo02.JPG
dynamo03.jpg
Rubber dop los getrokken om het boutje eronder los te kunnen draaien.
dynamo04.JPG
dynamo05.JPG
Bout 2 zo ver mogelijk naar radiator halen. Dit geeft de nodige extra ruimte om de dynamo onder de beugel door te halen. Bout 3 verwijderen.
dynamo06.JPG
dynamo07.JPG
dynamo08.JPG
dynamo09.JPG
dynamo10.JPG
Inbouwen van de dynamo.
Bout 3 bijna vast gedraaid.
Bout 2 bijna vast gedraaid.
Bout 1 snaar gesteld en bout vast gedraaid. Bout 2 en 3 vast gedraaid.
Bedrading terug gemonteerd.Statistieken: Geplaatst door Bassie007 — 19 mei 2013, 00:11
]]>