Afhankelijk van de uitvoering zitten er één of twee temperatuursensoren in de uitlaat, vóór de katalysator.
Die geven een zeer kleine spanning (in de orde van millivolts) afhankelijk van de temperatuur.
Bij 900 graden is de spanning zo hoog dat de elektronica het lampje aan zet.
Ter controle van het lampje hoort het aan te gaan als de auto op contact gezet wordt en na 5 tot 10 seconden weer uit te gaan.
Als de sensor(en) niet goed is (zijn), of de elektronica het niet goed doet zal het lampje na het starten niet uit gaan.
Als je prijs stelt op een juiste werking van het lampje zul je de fout op moeten sporen.
Het is eenvoudiger en goedkoper om het lampje en / of de elektronica module (onder de kunststof plaat in de voetenruimte van de bijrijder) te verwijderen.
De sensoren zou ik laten zitten, anders is de uitlaat lek.
Het systeem is er alleen bij de Japanse uitvoeringen, de rest van de wereld mocht het altijd al zonder het lampje (en module en sensoren) doen.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 08 jul 2014, 13:47
]]>