Houtwerk zit werk aan dat is duidelijk, daar heb je een punt van onderhandelen, de verkleurde stoelen ook.
Het hoge stationaire toerental en de vacuüm meter die nauwelijks uitslaat geeft aan dat er een lek is in het vacuüm systeem, of er is iets mis met de afstelling, nog een punt om de prijs te bespreken.
Er wordt aangegeven dat de auto volledig gedocumenteerd is, bekijk ook deze documenten en let op grote gaten in de tijd met tegelijkertijd kleine verschillen in km's. Natuurlijk kan dit wel, maar dan zou je in de documenten "geschorst" of "abgemeldet" tegen moeten komen, wat verklaart dat er geen km's gemaakt zijn in die periode.
In Duitsland staat dat in de Fahrzeugbrief, in NL zou er dan een bewijs van schorsing bij moeten zijn elk jaar.
Het is wel aannemelijk dat de auto hier sinds 2014 geschorst is wegens de veranderde fiscale wetgeving.
Dat hij hier is ingevoerd met maar 50.000km op de klok geloof ik ook, maar of hij dat daadwerkelijk heeft gereden zou je uit de documentatie moeten halen.
Stuurwiel, pedalen en mat zien er naar uit dat er niet veel km's mee gemaakt zijn, uiterlijk en stoelen (los van de verkleuring) ook, maar de documentatie, mits zo compleet als geadverteerd zou de doorslag moeten geven.
Lees je ook in wat betreft LPG en K-jetronic, een paar bacfires kan het bedrag wat je uitspaart aan brandstof snel weer van je bankrekening halen.
Onderhoud van een 380, 500 type 1 zal gelijk zijn, een 420 500 560 type2 ligt mogelijk een fractie hoger, maar naar mijn idee niet noemenswaardig.
Als de auto is zoals hij wordt gepresenteerd, lage km stand, 1 ste lak, roestvrij, en je wilt op LPG (met de juiste aanpassingen) rijden, dan kan het misschien toch wat voor je zijn na wat onderhandelen.Statistieken: Geplaatst door RD500SEC — 02 nov 2023, 19:22
]]>