In mijn wagen ligt het M110 blok (280SE), en daar schijn je toch echt geen 95 in te mogen gooien.
Het ontstekingstijdstip staat standaard op 98 ingesteld.
Ik weet ook niet of ik het mij verbeeld, maar ik heb ooit een tank V-Power gereden (waarvan ik gelezen heb dat dit 97 oktaan is) maar ik heb de stellige indruk dat mijn wagen dit niet 'lust'. Hij reed er wat nukkig op. Op BP ultimate 98 rijd hij altijd als een zonnetje.
Nu heb ik ook gehoord dat je het ontstekingstijdstip van dit M110 blok zodanig af kunt laten stellen dat hij wel op 95 rijdt, maar met minder vermogen en (nog ) hoger verbruik tot gevolg.
Ik weet niet hoe het zit met de V8's en de zescilinders uit type 2. Misschien zijn die af-fabriek wel voor 95 geschikt.Statistieken: Geplaatst door Gast — 20 maart 2014, 08:47
]]>