Er is echt niemand die bij de RDW steekproeven neemt en dan met de papieren langskomt om je auto te checken
Zolang het chassisnummer op het kentekenbewijs overeenkomt met de papieren en het chassisnummer niet overduidelijk "overgeslagen" is in het voertuig is er niets aan de hand
Ook bij grote controles is er niets aan de hand
De inbeslagnames met controle vinden plaats als er het vermoeden bestaat dat het ingeslagen chassisnummer niet bij de auto hoort (zoals veel W126 en andere oudjes belastingvrij gemaakt worden) of als de papieren niet overeenkomen met de auto (kenteken van een andere auto bij het voertuig
Beide zaken spelen niet, dus een mazzeltje
Rijdt je een recente type 2 belastingvrij. Ik zou ervoor gaan.
De mijne is volledig omgebouwd naar type 2 en er werd door de RDW bij import ook getwijfeld. Maar gewoon kenteken afgegeven door RDW op papieren van een 83-er
Het APK-keuringssattion wat vorige week mijn auto keurde had precies hetzelfde.
Ze konden niet geloven dat het een 83-er is maar chassisnummers komen overeen dus prima in ordeStatistieken: Geplaatst door Binsbergen — 18 aug 2011, 19:30
]]>