Dan de weerstand meten tussen pin 10 (bruin) en massa, die moet nul ohm zijn.
Zo niet dan is de massa aansluiting van het kastje niet in orde (draadbreuk).
Als dat in orde is, de auto uit laten en de weerstand meten tussen verschillende pinnen van diezelfde stekker:
tussen pinnen 6 (groen/rood, 2 draden) en 7 (groen) ongeveer 0,1 ohm
tussen pinnen 6 en 5 (groen/wit) ongeveer 0,4 ohm
tussen pinnen 6 en 4 (groen/zwart) ongeveer 0,7 ohm
tussen pinnen 6 en 3 (groen/geel) ongeveer 1 ohm
tussen pinnen 6 en 11 (groen/blauw) ongeveer 2,2 ohm
Als dat niet klopt is het weerstanden blok of de bedrading daarvan niet goed.
Als dat in orde is, de auto uit laten en de weerstand meten tussen pin 9 (geel/groen) van diezelfde stekker en massa (of pin 10 - bruin), de weerstand moet nul ohm zijn als de bovenste ventilator knop wordt ingedrukt (n.b. kan ook de onderste knop zijn, het is niet duidelijk in het schema welke van de twee knoppen daar aan zit), zo niet dan is de bedieningseenheid kapot of de bedrading daarvan.
Als dat in orde is, de auto starten en de spanning meten tussen pinnen 12 (rood/gele draad) en 10 (bruin) van die stekker, die moet 12 volt zijn (als de auto aan is), zo niet dan is de zekering (nummer 11) of bedrading daarvan, of toch de massa aansluiting niet goed.
Nog steeds met de auto aan de spanning tussen pinnen 2 (geel/rood) en 10 (bruin) meten, die moet 12 volt zijn als de onderste ventilator knop wordt ingedrukt (n.b. kan ook de bovenste knop zijn, het is niet duidelijk in het schema welke van de twee knoppen daar aan zit), zo niet dan is de bedieningseenheid kapot of de bedrading daarvan.Statistieken: Geplaatst door Leeflang — 25 maart 2013, 18:57
]]>