Tussen toerentellers van 6 en 8 cilinders zit verschil, een 8 cilinder geeft meer ontstekingspulsen per omwenteling.
Wat hier her verschil is tussen type 1 en type 2 weet ik ook niet.(stekker?)
Overigens heb je ook nog toerentellers voor een diesel, deze kun je herkennen aan het lagere maximum toerental, ik dacht 6000 tegenover 7000 voor de benzine gestookte benzen. Ook heeft de benzine een rood gebied tussen 6000 en 7000, de diesel heeft dat bij mijn weten niet(een rood gebied dus)
Voor de snelheidsmeter kun je de door Leeflang genoemde streepjes als leidraad gebruiken, als die afwijken is de meter van een ander model en zul je na montage een afwijking hebben in afgelezen en werkelijke km's.
Overigens zul je moeite hebben met het vinden van een teller met een zo lage km stand, het is wel mogelijk om de km stand aan te (laten) passen voordat je de meter monteert.
Groet, Richard
@ Callazos wat voor condensator gebruik je daarvoor? ik heb een defect klokje liggen (W201) en wil deze wel repareren.Statistieken: Geplaatst door RD500SEC — 06 jan 2013, 02:43
]]>