Ik ben van plan om een LPG installatie in een 500SEL (117) te laten bouwen. Ik heb zo'n beetje het hele forum afgeplozen en weet dus al een boel van de noodzakelijke aanpassingen. Maar kan iemand daar nog iets aan toe voegen? Ik wil koste wat het kost, backfire voorkomen, ook nog na 100.000 km!!
- bougies ngk 6bpes(?) op 0.6 mm afstellen
- rotor en verdelerkap vervangen
- bougiekabels vervangen door BERU-kabels!
- kleppen stellen zich automatisch? toch?
is er nog meer wat van invloed is?
Momenteel rijd ik al bijna 5 jaar in een 280S uit '80 op gas, maar deze heeft een carburateur en ken niet de gevoeligheid van een KE-injectie. Als deze eens slecht liep, dan had ik tijd genoeg om er wat aan te vervangen. Met KE-injectie lijkt mij niet dat je tijd krijgt, voor de gevolgen van Backfire, dus moet het tiptop in orde zijn. Hoe doet men dit??
NB ik rijd nu al 65.000 km zonder problemen op LPG in de 280S.Statistieken: Geplaatst door Brouwer — 10 nov 2009, 17:49
]]>