Om te laten zien dat "Gerenomeerd" niet per defenitie "Goed" of "Beter" betekend mag blijken uit onderstaande foto's.
Waarschuwing vooraf: Sommige beelden kunnen schokkend zijn.......
Plaats van de verdamper.
Sdc13719-7f19fcb97e443ee2b34aaa34378bed52.jpg
Zo ziet het er uit als Mandigers het doet. Goede positie, maar meer werk en korte slangen naar de inspuiting.
De volgende foto laat zien hoe de makkelijkste manier is en hoelang de afstand tussen verdamper en inspuiting dan is.
Sdc13732.jpg
Nadeel van deze positie is dat het lang duurt voordat het gas daadwerkelijk bij de inspuiting is. Het advies van de inbouwer "Eerst een paar keer je contact aan en uit voor je start omdat de gaspuls erg kort is." Bij wegrijden met koude motor stotterd de motor en slaat af als je een hoek om gaat omdat er dan meer vermogen nodig is i.v.m. stuurbekrachtiging en de motor deze dan even niet kan leveren. Ook een backfire beveiliging zou zo overbodig zijn mede omdat "omdat die de door de manier van rijden wordt veroorzaakt". !!!???
Ook het wegwerken van de slangen wordt niet overal het zelfde gedaan.
Zo doet Mandigers het. Keurig de slang uit het zicht achter de bekleding.
Sdc13724.jpg
Zo kan het ook natuurlijk. Hier is voor de makkelijkste manier gekozen en verdiend niet de schoonheidsprijs.
Sdc13723.jpg
Tja, en dan de slangendoorvoer in het luchtfilter. Waarom in vredesnaam de gastoevoerslang wel onderdoor invoeren in het luchtfilterhuis en de kleine slang door het deksel? Het toppunt is dat je de kleine slang die met clips vaszitten i.p.v. met slangklemmen, moet demonteren om het luchtfilter te vervangen, om het maar niet te hebben over het met siliconenkit dichtkitten van de gasslangdoorvoer. Hoe verzin je het.
Sdc13726.jpg
Zie hier hoe het had gekunt.
Sdc13721.jpg
De electrische voorziening.
Relais en zekering keurig in het zekeringcompartiment.
Relais_1-0c32a6b0f9f13ba5ed38a9f5346895d3.png
En hier een voorbeeld hoe je dat op een zo'n snel mogelijke manier oplost.
Relais.png
De schakelaar LPG / benzine heeft ook een in het oog springende plek in het interieur gekregen. "Keurig" in het zicht en onder handbereik.....
LPG_schakelaar.jpg
Over de plek voor de flushlubbe is wel nagedacht. Deze is keurig achter de oliekoeler naast de radiateur geplaatst. Korte slang naar het inlaatspruitstuk.
Ongetwijfeld zullen er zijn die zeggen dat ik me beter had moeten laten informeren bij dat bedrijf. Tja.....ik ben geïnformeerd en dat gaf een vertrouwde indruk. Men was bezig met een prachtige W116, en er stonden er nog drie waaraan gewerkt werd. Dan denk je al snel dat het wel goed zit.
Ach, de motor draait netjes dus zo erg zal het allemaal niet zijn. Waarschijnlijk komt dat ook door de speciale dure LPG bougies die het bedrijf volgens zeggen standaard monteerd. Toch ook dat maar even gecontroleerd.....nee dus. De oude pitten zitten er nog in. Die bougies zouden onder andere het meerprijs verschil van bijna 200 euro met Mandigers moeten verklaren.
Ik ben benieuwd of ze op de rekening staan. Ze hebben me in elk geval wel iets uit te leggen.
De moraal van dit verhaal? Bespreek van te voren hoe en waar je iets hebben wil en rijd desnoods 200 km meer naar een inbouwer waar velen van het forum uitstekende ervaring mee hebben.
Dure les geweest voor mij.Statistieken: Geplaatst door Hartingsveldt — 05 mei 2010, 11:07
]]>