Door mijn eigen schuld heb ik 2 x in 6 jaar tijd een backfire gehad. Als de auto warm was gereden en ik had de motor even uitgezet, dan starte ik de wagen met gelijk gas geven zodat ie meteen weer op LPG liep. Dag in dag uit deed ik dit. Totdat ik een enorme knal hoorde.Ik was niet op de hoogte dat dit een backfire kon veroorzaken.
Door deze klap was het rubber gedeelte aan de onderzijde van mijn injectie gescheurd en de LM schijf krom. Nieuw rubber gehaald 37 euro ongeveer en i.v.m. modificatie door Mercedes een separate aluminium flens moeten aanschaffen die bij de oudere modellen vast zat aan het rubber. Deze flens kost ruim 116 euro pfff. Tevens een telefoonschijf geplaatst en deze heeft goed gewerkt . Tegenwoordig start ik de auto zonder gas geven. En ik verwacht geen backfire meer. Mijn auto rijdt subliem op benzine en LPG. Het enige probleem wat ik de laatste tijd heb, is lastig starten op benzine als de motor warm is. Alle brandstof filters ook de inwendige in de brandstof tank zijn vervangen. Zelf vermoed ik de drukregelaar bij de brandstofpomp of de drukdemper die naast de spinnenkop bevestigd zit. Als iemand suggesties heeft dan hoor ik dat graag. Het brandstofrelais is nagekeken en preventief de solderingen vernieuwd. Dit heeft niet geholpen. Zou dit eventueel veroorzaakt kunnen worden door de brandstofpomp ? Gr... MarcStatistieken: Geplaatst door sloep380se — 03 feb 2013, 23:33
]]>