W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 mei 2022, 00:14

Fuel Pump relay

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Fuel Pump relay

Berichtdoor petersuy » 02 dec 2021, 23:39

Beste vrienden,
Ik had wat startproblemen bij een warme motor en na veel zoeken en dingen vervangen, zijn we erop uitgekomen dat het de FPR is. Die heb ik nu vervangen door zo'n namaak kastje. Het origneel is onderdeel 0025451605 en uiteraard niet meer verkrijgbaar. Ik zie binnenin ook geen slechte verbinding, enkel dat de vorige eigenaar er ook al wat soldeerwerk in verricht heeft. Nu vraag ik me af wat eigenlijk het verschil maakt tussen het origineel en zo'n namaakkastje. Op het origineel staat ook 'Kickd.' Ik vermoed dat het namaakkastje dan geen kickdown ondersteund? Hoe moet ik dat juist zien?

Zou het voldoende zijn om de condensatoren te vervangen? Ik kan namelijk wel overweg met een soldeerbout.

Alvast bedankt voor de tips !

262515616_608762936934047_4789629971544612916_n.jpg


262585057_424595235960070_7168436543471946270_n.jpg


262688074_226433686231529_2940278992133389860_n.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
petersuy
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 22 nov 2020, 16:28
Roepnaam: PeterDeBelg
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: C123 230CE 1985


Re: Fuel Pump relay

Berichtdoor petersuy » 07 dec 2021, 19:39

Weinig reactie, daarom ben ik zelf te raden gegaan bij een gepensioneerde W126 mecanieker.
Ter info:
De kickdown functie in de FPR zorgt ervoor dat wanneer je aan het rijden bent met de airco aan, die bij een kickdown tijdelijk wordt uitgeschakeld, zodat je alle power van je motor benut op dat moment. Zonder 10% vermogen waarmee je aircocompressor gaat lopen. De IC's en condensatoren ga ik vervangen en hopelijk kan ik dan terug downkicken!
petersuy
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 22 nov 2020, 16:28
Roepnaam: PeterDeBelg
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: C123 230CE 1985


Re: Fuel Pump relay

Berichtdoor Leeflang » 07 dec 2021, 20:02

Ik geloof dat die mecanieker het fout heeft.
De kickdown regeling houdt in dat de kickdown schakelaar buiten werking wordt gesteld als het toerental al zo hoog is, dat een kickdown zou resulteren in een ontoelaatbaar hoog (boven 6000 /min) toerental.
De spanning wordt dan van de schakelaar afgekoppeld, zodat die het kickdown ventiel niet meer kan activeren.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6716
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Fuel Pump relay

Berichtdoor petersuy » 07 dec 2021, 20:12

Dat klopt dat heeft hij ook gezegd, maar daar was hij me even kwijt. Bedankt voor de verduidelijking.
Maar dat van die aircocompressor zal toch ook kloppen niet ?
petersuy
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 22 nov 2020, 16:28
Roepnaam: PeterDeBelg
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: C123 230CE 1985


Re: Fuel Pump relay

Berichtdoor Leeflang » 07 dec 2021, 22:22

Nee, de airco wordt alleen uitgeschakeld door zaken die met de airco zelf te maken hebben (bevriezing, te weinig koelmiddel), of doordat de motor (koelvloeistof) te heet wordt, of door de passagiers.
De aurco weet niet of de kickdown gebruikt wordt en het benzinepomprelais weet ook niet of de airco aan is.

Er is wel een koppeling tussen airco en stationair toerental regeling.
Als de airco ingeschakeld wordt, wordt dat een fractie eerder aan de stationair toerental regeling gemeld, zodat die het toerental alvast iets omhoog kan schroeven, maar dat heeft niets met het benzinepomprelais (en de kickdown) te maken.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6716
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten