Het is nu 24 jan 2021, 02:37
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Moderators: Neerven, Bram Jansen
door petersuy » 07 jan 2021, 22:58
Leeflang schreef:Aan beide kanten van de zekering 0 volt (t.o.v. massa)?
Dan contactslot kapot.
Aan 1 kant van de zekering 12 volt en de andere kant 0 volt?
Dan zekering kapot.
Aan beide kanten van de zekering 12 volt en blaast de kachel op stand 4 wel, maar bij standen 1, 2 en 3 niet?
Dan voorschakelweerstand kapot.
Aan beide kanten van de zekering 12 volt en blaast hij ook niet in stand 4?
Dan is er ergens een draadbreuk / onderbreking.
Je zou ook nog kunnen proberen wat er gebeurt als je ook een tweede zekering plaatst.
Heb ik dus getest, er staat gewoon constant 12volt op die zekering. Ook met het contact af. Verder geen veranderingen.
-
petersuy
- Junior Boarder

-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 22 nov 2020, 16:28
- Roepnaam: PeterDeBelg
- Type wagen: 420SEC
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: C123 230CE 1985
door Leeflang » 07 jan 2021, 23:49
Als hij ook spanning heeft bij uitgeschakeld contact, dan is het niet de zekering voor de kachel (of er is verkeerd gerommeld met de elektrische installatie).
-

Leeflang
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 6463
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: 560 motor
door petersuy » 08 jan 2021, 13:44
Deze ochtend even boodschappen gedaan, na een tijdje dampt de wagen aan binnenin, levensgevaarlijk. Ik zal er best eens met naar een specialist gaan, iemand aan te raden in de buurt van Noord-België?
-
petersuy
- Junior Boarder

-
- Berichten: 22
- Geregistreerd: 22 nov 2020, 16:28
- Roepnaam: PeterDeBelg
- Type wagen: 420SEC
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: C123 230CE 1985
Keer terug naar Techniek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten