Het is nu 27 mei 2022, 08:11
Moderators: Neerven, Bram Jansen
benzhans2 schreef:Zoek even op duoventiel.
Willem schreef:Inderdaad een monoventiel. (1 temperatuurwieltje = monoventuiel)
4 schroefjes kunnen zo losgedraaid worden.
Koelwater loopt niet over.
Arjan schreef:Dat zou knap zijn want dan moet tot in het motorcompartiment doorsleutelen.
Monoventiel zit aan het schutboard onder de ruitenwissers, in'tmidden.
Foto's staan op het forum.
Mijn raad is altijd om een nieuwe te bestellen (incl behuizing) met garantie. Anders sta je over een tijdje weer te klooien.
Was dacht ik euro 200 kwijt destijds....
buckstein schreef:Ik heb het monoventiel uit zn huis gehaald.
De rubbers zien er op het oog goed uit, alleen het middelste gedeelte van het grote rubber, ziet er wat uitgelubberd uit (het witte deel wat rond het filtertje zit)
Is dat normaal en weet iemand waar ik nog meer op kan en moet letten?
Verder wil ik graag weten hoe ik het electrische gedeelte kan testen van het ventiel.
Het is een stekkertje voor 2 pinnetjes.
Ik heb een foto-tje gemaakt van het ventiel, maar het lukt me helaas niet deze bij te voegen?!
Frank117 schreef:Het is meestal het grote rubber wat scheurt. Dat zie je enkel als je de klep wat uit elkaar trekt: je moet het geheel zo'n centimeter uit elkaar kunnen trekken.
Testen doe je als volgt: gewoon + en - op de pennetjes zetten, dan schuift de klep vanzelf uit elkaar. Moet vlot uit gaan met de spanning erop, en terugkeren met de spanning eraf.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast