Die lampencontrole zit niet in iedere W126, in ieder geval niet in de eerste serie, dus daar heb je er geen last van.madcat schreef:er zijn er al die n xenon in hebben gebouwd maar nog nooit iets gelezen over op holgeslagen lampcontrolles (in de W126 dan) omdat deze niet over de computerunits geschakeld is, in andere die over de canbus gaan wel.
Volgens mij controleert dat ding of er voldoende stroom (niet te veel en niet te weinig) door de lampen loopt die aan zouden moeten zijn.
Misschien is hij eenvoudig om de tuin te leiden door hem niet te laten weten dat de betreffende lamp(en) aan zou(den) moeten zijn.
Aan het schema te zien, zou dat eenvoudig kunnen door zekeringen 4, 12, 13 en 14 te verwijderen. Helaas komt dan ook geen spanning meer op de connector te staan die de xenon's aan zou moeten zetten en werkt het grootlicht indicatie lampje dan ook niet meer.
Nog maar eens even goed over nadenken wat de beste oplossing is waarbij zoveel mogelijk intact gehouden wordt en alles wat veranderd wordt eenvoudig terug te draaien is.
En ook zo dat onderweg, zonder gereedschap, de xenon weer vervangen kan worden door halogeen.
Zelfs xenon lampen kunnen kapot gaan en dan is het toch wel handig om met werkende verlichting weer verder te kunnen rijden.
ElGriffo schreef:Lampje eruit en opgelost

Dat is me dus te simpel, dan kan ik ook niet meer zien of een achterlicht defect is.
Misschien een extra lampencontrole module op de kop tikken en die verbouwen?