hallo,
mijn airco van mijn 300SD is nog gevuld met R12 en dat moet is eens in de twee a drie jaar laten bij vullen, maar ik heb er aan zitten denken om het om te laten bouwen naar modern koelmiddel maar ik kwam het volgende tegen.
flessen met koelmiddel die je zelf via de lage druk zijde van je airco systeem kan laten leeg zuigen in je airco systeem, dit is niet de manier die we hier gewend zijn maar in de USA is dit soort gas gewoon in de supermarkt te krijgen met de benodigde slangen.
mijn airco ging al weer wat minder koelen met deze warmte dus dacht ik laat ik het een zelf doen.
een kennis kwam toevallig uit de USA naar Nederland voor een bruiloft en heeft een bus met koelmiddel meegenomen, vanmiddag heb ik het gevuld en de airco is weer ijs en ijskoud.
voor hoelang weet ik niet maar ik ga nu in Japan meer van dit soort gas kopen zodat ik als de werking weer wat minder word ik het zelf kan bij vullen, en als de airco het natuurlijk blijft doen.
een voorwaarde is dat de airco het nog wel moet doen want een leef systeem kan op deze manier niet worden gevuld.
ik weet niet exact welke waarden ik moet aanhouden als de airco werkt dus ben voorzichtig begonnen met een vulling.
de foto's geven aan hoe ik het gedaan heb.
Gr. John Prins