W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 27 mei 2022, 08:25

vacuüm lekage diesel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 28 mei 2011, 12:39

Hallo allemaal,

ik ben aan het zoeken gegaan naar een vacuüm lekkage en deze heb ik gevonden.
het is de vacuüm drukregelaar van de aut.transmissie,de lekkage is ontdekt door het revisiebedrijf nadat ze de bak hebben gereviseerd en bij het afstellen constateerden ze een gebrek aan vacuüm.

ik heb er foto's van gemaakt en nu is mijn vraag aan de mede dieselrijders of die eens willen proberen of de regelaar helemaal geen vacuüm doorlaat als de motor uit is of net als die van mij een iets van vacuüm doorlaat.

nu is mijn vraag kan iemand voor mijn controleren of de regelaar in rust stand vacuüm door laat dit kan je controleren door op het slangetje dat boven op de regelaar zit te controleren of die vacuüm op bouwt.

die van mij laat iets door maar als deze word bediend door middel van gas geven valt er maar mate je gas geeft steeds meer vacuüm weg dit zorgt er voor dat de bak niet te veel vacuüm krijgt en niet gaat slippen of bonkerig gaat schakelen.

al vast bedankt voor de moeite
o ja wees voorzichtig met eventueel de slang er af te trekken ik trok hem gelijk uit elkaar.
hij is dan wel niet stuk maar met kunststof kan je niet voorzichtig genoeg zijn als het ouder is.

Gr. John Prins
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: John
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW R90 S 1974
W 211 E320 CDI uit 2008
W124 E300 turbodiesel uit 1993


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Pena » 28 mei 2011, 13:35

Yoh, dit is de goeie ;) .

Hiet wat plaatjes van onze EGR en de regeling daarvan.

Eerst de plaatjes dan de tekst.

w126_300sd_egr001.jpg


Op de foto linksboven zien we het luchtfilterhuis. De lucht gaat door het filter en komt er naar voren uit door de U-bocht. Komt dan in de turbo en gaat naar rechts door de ronde ring (aluminium - uitgang turbo) naar het inlaatspuitstuk (wat naar achteren, onder het luchtfilter loopt).
Op het inlaatspruitstuk zit ook de EGR (met 2 boutjes). Die verbind de uitlaat met de inlaat.
De theorie is doordat er vuile uitlaat gassen (zonder zuurstof) weer terug de inlaat in gaan dat het totaal aan NOx-en afneemt. Dat werkt natuurlijk maar het heeft ook nadelen. 1e is dat het vermogen iets afneemt (maar dat nam men voor lief) maar er treed ook een enorme vervuiling op in het inlaatspuitstuk (roet/vettigheid). Dus dit heb ik maar afgesloten (zie foto 3 en 4).

Nu het vacuüm systeem.
Op de eerste foto is te zien dat de EGR bestuurd wordt door een vaccumslang. Die komt van een temp. sensor (koper met groen) en komt dan van zwart blokje waar meer vacuüm slangen aan zitten.
De EGR klep wordt dus pas bedient als de motor warm is (dacht 40°C).


w126_300sd_egr003.jpg


Op deze foto is het zwarte blokje (vacuumslangen) beter te zien. Die gaan via grijze slangetjes naar een aluminium pijpje met een stokje er in. En dat stokje wordt heen en weer bewogen door een cirkel segment (zwart) wat aan het gas stangenstelsel zit. Dus bij stationair geen EGR bediening, maar zeg boven de 2000tpm wordt dat stokje naar binnen geduwd waardoor de verschillende vacuumslangen verbonden worden en de EGR gaat open (mits boven de 40°C dus).
Ik hoop dat iedereen het nog kan volgen ;) . In werkelijkheid is het nog 1 trapje ingewikkelder maar dan wordt het denk ik te gek :P .

w126_300sd_egr01.jpg


Deze foto is zonder EGR klep. En je kijkt dan direkt in het inlaatspruitstuk.

w126_300sd_egr02.jpg


Hier de EGR klep, met het afdicht plaatje zodat deze buiten werking is.

Ik zal kijken of ik er ma een vacuummeter op kan zetten.

Herman
300SD
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If it isn't b l o w n, it sucks.
Avatar gebruiker
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 21 jun 2008, 15:53
Woonplaats: Delft
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 250D 1986
W124 300D 1986


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 29 mei 2011, 10:43

hallo Herman,

bedankt voor de uitleg en de foto's.
mijn mijn auto zit het precies het zelfde en heb op de EGR klep buiten werking gesteld,dus dat verhaal kunnen we vergeten.
het vacuüm maar de EGR en de temperatuursensor voor op de motor ga ik trouwens helemaal dicht maken dat het er alleen maar op zit om compleet te zijn dus voor het gezicht.

nu ben ik benieuwd of er bij jou een vacuüm kan ontstaan als je dat wil nakijken voor de regelklep op de brandstof pomp, dus als je het slangetje van dat groende dempertje af haalt en er een anderslangetje op zet zuig je dan vacuüm of laat deze iets door.

bij mij voel je wel een soort weerstand als je er vacuüm op zet maar de klep sluit niet helemaal af.
als je gas zou geven als de motor draait dan word het vacuüm alleen maar minder.
is dat bij jou ook zo.

bij deze verbinding naar het regelklepje met het groene dempertje gaat van af het T stuk ook een vacuumleiding maar de automaat bak.
dit regel ventiel wat op de brandstofpomp zit regelt dus het vacuüm op je automaat dus veel of weinig vacuüm.


van de week toen ik teug kwam na de eerste rit met de nieuwe bak laat ik maar zeggen heb ik gezocht en hat het lek snel gevonden en heb toen de hele bende van die EGR en dat klepje op de brandstofpomp uit het vacuumsysteem gehaald door de slangetjes aan elkaar te koppelen,dan heb je vol vacuüm op de bak.

maar dan is er zo veel slip dat het toeren verschil met overschakelen wel heel veel is, dan slipt de bak pas echt.
ik gebeld met IVF-ATTof ik langs kon komen om dat bij te stellen maar er werd gezegt dat ik de boel weer teug moest bouwen en blijven rijden tot ik het probleem had opgelost met het vacuüm, omdat met zoveel vacuüm de bak zo weer stuk zou zijn.

het werk volgens mij zo dat je natuurlijk met hogere toeren veel vacuüm hebt en dat die klep dat een beetje af gaat bouwen als het toeren tal stijgt het zal niet zo zijn dat het vacuüm helamaal zal weg vallen want dan werk ook de verwarming en dat soort dingen niet meer.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: John
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW R90 S 1974
W 211 E320 CDI uit 2008
W124 E300 turbodiesel uit 1993


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Karaca19 » 29 mei 2011, 11:48

John,

Als ik het begrijp moet er aan de zijkant van het regelventiel een aftakking van de grote zwarte slang vanaf de vacuümpomp. En op de bovenkant van het ventiel met het groene tonnetje moet dus vacuüm geregeld worden naar de bak.
Stationair moet er vanaf het tonnetje vacuüm aanwezig zijn en met gas geven wordt dit minder. Als dit zo is zal ik eens kijken vanmiddag ook mede omdat ik ook slip en bonk heb.
Misschien kan het ventiel zelf een opengehaald worden en membraampjes of rubberen afdichtingen vernieuwd worden.
Ben zelf ook benieuwd
Avatar gebruiker
Karaca19
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 361
Geregistreerd: 23 aug 2008, 22:30
Woonplaats: Terneuzen
Roepnaam: Kadir
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 29 mei 2011, 12:23

hoi karaca,

klopt helemaal,je kan het ventiel uit elkaar halen.
aan de zijkant kan je twee schroefjes los draaien daar achter zit een veel en via dat kamertje lekt het te veel aan vacuüm weg via een ontluchtingslangetjezoals het moet.

de bovenkant kan er ook af (wel voorzichtig dien i.v.m. kwetsbaar kunstof) en daar zit een O ring en het membraampje die bediend word door middel van veel of weinig gas geven.

de O ring was bij mij slecht dus heb ik vervangen,vacuüm is nu beter.
MAAR ,ik weet niet of die membraam die daar boven in zit nou helemaal moet afsluiten of iets moet doorlaten.
die van mij laat iets door dus is die nu stuk of moet dat zo.

nieuw is het niet meer leverbaar geloof ik .
nog even een foto met het nummer

Gr. John Prins
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: John
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW R90 S 1974
W 211 E320 CDI uit 2008
W124 E300 turbodiesel uit 1993


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Pena » 29 mei 2011, 14:57

HOi John,

Hij bestaat nog maar is niet makkelijk te vinden (als ik het goed heb).
Hij kost nieuw € 62,40 bruto. Dus dat valt mee.

Ga morgen kijken wat de mijne doet.
Ook mijn bak reageert niet goed.

Herman
300SD
If it isn't b l o w n, it sucks.
Avatar gebruiker
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 21 jun 2008, 15:53
Woonplaats: Delft
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 250D 1986
W124 300D 1986


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Karaca19 » 29 mei 2011, 22:02

de vacuüm control valve vanmiddag eens eraf gehaald omdat er geen vacuüm vastgehouden werd.
de zijkant heb ik eraf gehaald en weer terug erop gezet met kit omdat deze lekte.
nu lekt hij nog steeds, ik denk via de bovenkant.

hoe krijg ik die eraf?
Avatar gebruiker
Karaca19
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 361
Geregistreerd: 23 aug 2008, 22:30
Woonplaats: Terneuzen
Roepnaam: Kadir
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Pena » 30 mei 2011, 17:02

Hoi John,

Heb vanmiddag even staan meten ;) .

w126_300sd_egr003.jpg


De hoofdvacuumleiding, die dikke zwarte, rechts onder op het plaatje.
Hier meet ik 0,8atm onderdruk. Dit heb ik gemeten binnen de ruimte van de zekeringkast (net buiten het plaatje). Hier zit een groot éénrichtings ventiel op die naar het zijscherm gaat. Het lijkt of daar een voorraadvaatje zit? Gaat ook nog ergens anders naar toe. Moet zelf nog een schema zoeken of maken van alle vacuumslangen.

Oke, hoofd leiding dus -0,8atm.

Die hoofdleiding heeft een zijtak die doorzichtig is (niet de witte, dat is een zelf aangelegde leiding voor mijn turbo meter) en naar de eerste 3-sprong loopt (vlak onder het groene doosje). Hier heb ik ook gemeten en daar meet ik -0,4atm, bij stationair en -0,2 bij een steepje gas (zeg 2000tpm). Deze gaat via de 2e 3-sprong rechtstreeks naar de bak en via het groene doosje naar onze vacuüm control valve.

Oke, op de bak staat dus van -0,4atm tot -0,2atm.

Heb ook even het groene doosje los gemaakt van de control valve en dan staat er -0,8atm op. Dat moet dus niet naar de bak begrijp ik.

w126_300sd_john_003.jpg


Heb ook nog gemeten (zie jouw plaatje) bij de onderuitgang (dit is de zwarte 3-sprong met de zwarte leidingen - gaat naar de EGR maar ook naar binnen (?). Hier niks gemeten, geen druk/vacuüm - met of zonder gas.

De bruin/blauwe leiding er onder loopt heb ik niet gemeten, die gaat ook naar binnen toe (?).

Je ziet, ik heb nog veel vragen. Zal eens kijken of we een paar plaatjes in het EPC kunnen vinden.

Herman
300SD
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If it isn't b l o w n, it sucks.
Avatar gebruiker
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 21 jun 2008, 15:53
Woonplaats: Delft
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 250D 1986
W124 300D 1986


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 30 mei 2011, 19:36

hoi Herman,

bedankt voor het meten nu zijn we weer een stap verder.
na dat ik een nieuwe O ring heb geplaatst in de drukregelaar heb ik het idee dat het weer een beetje werkt zoals het behoord,hij schakelt prima overschakelen gaat goed je voelt het een heel klein beetje.
maar dat is volgens mij beter dan dat je te veel slip hebt.

even over jou bevindingen:
dat jij aan de onderkant niets meet is goed dit is de beluchtings kant die zwarte leiding die naar binnen gaat die eindigt in je interieur en er zit verder niets aan dit slangetje.

die blauw bruine die ook naar binnen gaat die is van de howhouwer dus de leiding die van je contact naar de brandstofpomp gaat om de motor te stoppen.

voor zover ben ik weer aardig op de hoogte maar zou je nog een ding willen doen voor mij.

een stuk je slang boven op de regelklep doen waar dat groene demperetje op zit en daar een aan zuigen(bedoel er verder niets mee voor ik komentaar krijg) voel je dan iets van weerstand of beweegt de menbraam iets en heb je dan vacuüm.

bij mij voel ik iets weerstand maar ik kan er geen vacuüm op krijgen.
deze moet dan het vacuüm regelen wat jij had van 0.4 tot 0.2 bij iets gas.

ik heb nu nacht dienst en ben dan niet zo actief maar woensdag ga ik dat bij mijn wagen meten.

O ja waar heb jij dat gevonden dat dit onderdeel nog te koop is ik zal morgen de dealer eens bellen.

bedankt en groeten

John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: John
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW R90 S 1974
W 211 E320 CDI uit 2008
W124 E300 turbodiesel uit 1993


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Pena » 31 mei 2011, 16:29

Hoi John,

Heb er vandaag aan gezogen ;).

Heb er ook de meter maar tussen gezet: -0,2atm (vroeger kon ik meer.....bedoel er verder niets mee voor ik komentaar krijg :P ).

Maar ik voel niks bewegen of enige weerstand, en heb dus wel vacuüm.

Herman
300SD
If it isn't b l o w n, it sucks.
Avatar gebruiker
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 21 jun 2008, 15:53
Woonplaats: Delft
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 250D 1986
W124 300D 1986


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 01 jun 2011, 15:28

hallo Herman,

bedankt hoor en ik heb de nieuwe al besteld dus even wachten want het stond in backorder.

ik laat nog wel even wat weten als het onderdeel binnen is en gemonteerd.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: John
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW R90 S 1974
W 211 E320 CDI uit 2008
W124 E300 turbodiesel uit 1993


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Karaca19 » 01 jun 2011, 16:39

hoi john
heb je hem bij de dealer besteld en hoeveel koste die?
ik had er ook al aan gesteld maar hij houd geen vacuüm vast

nog een vraagje tussendoor:
na het groene tonnetje, waar gaan de buisjes naartoe behalve automaat?
bij mij zijn ze random in elkaar gestoken.

alvast bedankt
Avatar gebruiker
Karaca19
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 361
Geregistreerd: 23 aug 2008, 22:30
Woonplaats: Terneuzen
Roepnaam: Kadir
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 01 jun 2011, 21:39

hallo Karaca,

gewoon de dealer daar kost ie zoals herman al zij iets van 64 euro maar staat in backorder dus ze weten niet waneer ie binnen is kan iets langer duren dan normaal

nu de slangen

vanaf je dikke zwarte vacuümslang die van je pomp komt is er een aftakking met een dun wit slangetje die gaat naar je transmissie en is bij je brandsofpomp van een in die leiding zitten twee T-stukken de ene gaat naar dat regelklepje en de andere gaat met wit naar je kleppendeksel.

de uitgang aan de zijkant van de regelklep loopt via een zwarte slang naar je interieur en ook weer een zwarte naar je kleppendeksel.

ik hoop dat je er zo uitkomt en ik heb nog een foto voor de duidelijkheid (hoop ik)

Gr. John Prins
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: John
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW R90 S 1974
W 211 E320 CDI uit 2008
W124 E300 turbodiesel uit 1993


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Karaca19 » 01 jun 2011, 23:47

Ok bedankt John
De slangen zal ik eens nakijken en correct aansluiten
Ik zal ook eens moeten zoeken naar een lek in het vacuüm gebeuren
Het regelklepje moet ik ook nog voorzien van een nieuw rond rubbertje ik vermoed dat dat geen kwaad kan en een beetje fine tunen. Anders heb ik nog een compleet blok liggen met de juiste onderdelen die ik kan uitwisselen.

Ik heb nog een meter op het tonnetje aangesloten en meet daar absoluut geen vacuüm, zal dus ergens weglekken.

Eerst alles afdoppen en meten waar hij lekt heb ik eerder ook gedaan en mn rembekrachtiger was lek.
Avatar gebruiker
Karaca19
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 361
Geregistreerd: 23 aug 2008, 22:30
Woonplaats: Terneuzen
Roepnaam: Kadir
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Gombal » 02 jun 2011, 22:47

Misschien kunnen jullie hier wat mee:
Onderdruk schema W126.pdf

VCV instellen W126.pdf

VCV testen W126.pdf


De -0,2 tot -0,4 bar zijn dezelfde waardes als van een nieuwere versie VCV (de versie aan de zijkant van de injectiepomp) dus die zijn volgens mij correct.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gombal
 


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Pena » 02 jun 2011, 23:38

Dank Arjen,

Als ik alle EGR slangen eraf laat dan krijg ik een heel simpel systeem als op het eerste plaatje.

vcv.jpg


PS #19 is een plat doosje en zit bij ons aan de linker kant van de bak en is groen van kleur.

Herman
300SD
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If it isn't b l o w n, it sucks.
Avatar gebruiker
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 21 jun 2008, 15:53
Woonplaats: Delft
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 250D 1986
W124 300D 1986


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 10 jun 2011, 15:13

Hallo alle belangstellende,

ben deze week bezig geweest het onderdeel met nummer 6170700246 te bestellen via de MB dealer en het leek er op dat het onderdeel voor 64 euro besteld kon worden,het stond alleen in backorder dus zou wat langer duren.
maar helaas het is niet meer leverbaar via de normale onderdelen levering van MB.

stap twee is dat ik het nu via Victoria probeer dat is een Classic partner net als Stern in nieuwegein maar is voor mij dichter bij.

nu duurt het drie of vier dagen voor ik wat hoor of het via MB classic nog leverbaar is en voor welke prijs de medewerker wist al te vertellen dat het een heel ander tarief zou zijn als bij normale onderdelen.


dus afwachten maar.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: John
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW R90 S 1974
W 211 E320 CDI uit 2008
W124 E300 turbodiesel uit 1993


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor ElGriffo » 10 jun 2011, 15:53

Hoi John,

Een classic partner kan niet meer zien dan elke andere dealer hoor, ik weet wel dat
het nummer gewijzigd is naar MA 123 070 00 46 en allebei de onderdeelnummers zijn inderdaad niet meer via de normale bestelprocedure leverbaar.
Er is ook geen landelijke voorraad maar er kan wel een aanvraag
gedaan worden bij het classic center afwachten dus :mrgreen:
ElGriffo
 


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 10 jun 2011, 18:42

hallo Marco,

dat is wat er word gedaan,maar laat ik zeggen mijn hofleverancier had niet eerder iets besteld via het Classic Center dus vandaar dat ik bij Victoria terecht ben gekomen.

als het niets word met een nieuw exemplaar dan moet ik gaan experimenteren misschien dat ik het onderdeel dat stuk is namelijk het membraam ergens anders kan vinden.
ik ga er van uit dat dit niet alleen voor MB gemaakt is maar wie zal het zeggen onder welke motorkap het nog meer gebruikt word.

als dat niets word dan zal ik bij de sloop terecht komen maar die zullen ook niet in stapels van weet ik hoeveel dit op voorraad hebben.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: John
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: BMW R90 S 1974
W 211 E320 CDI uit 2008
W124 E300 turbodiesel uit 1993


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Karaca19 » 18 sep 2011, 02:10

john,

ik kwam nog een foto tegen van govert van het w123club forum die hij had geplaatst op benzworld.org

je kunt hiermee je vcv eenvoudig afstellen door een 2cm wieltje erop te zetten en de moertjes hierna vast te zetten

20110423waarland04.jpg


20110423waarland05.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Karaca19
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 361
Geregistreerd: 23 aug 2008, 22:30
Woonplaats: Terneuzen
Roepnaam: Kadir
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten