[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W126Club.nl • Verstuivers 380 SL : Techniek
Pagina 1 van 1

Verstuivers 380 SL

BerichtGeplaatst: 30 sep 2019, 11:34
door Dompie
Beste forumleden,

ik heb een 380 SL uit 1984. Afkomstig uit Amerika (Californië). Met 155 Pk ipv 210. Omdat de motor stationair niet mooi draait en hij vrij rijk staat , zou ik de verstuivers willen vervangen. Als ik de bougies eruit draai zijn er 4 bij die helemaal zwart zien. De andere 4 hebben een normale grijzige kleur. Co vorig jaar voor de keuring moeten laten afstellen en hij stond op 5 %... Dit is teveel. Katalysator is verwijderd bij de vorige eigenaar.
Nu mijn vraag : zijn de verstuivers van de M116 gelijk aan die van de M103 ? Op alle onderdelensites geven ze dezelfde verstuivers op voor beide motoren.

Groetjes Dirk

Re: Verstuivers 380 SL

BerichtGeplaatst: 30 sep 2019, 12:27
door Vlim
Injectoren zijn in basis gelijk. Hou alleen de schroefdraad van de brandstofleiding in de gaten. Die kan wel afwijken.

Heb een tijd geleden nog injectoren van een M103 in een M110 (280) gezet, die wartels zijn gelijk.

Maar als ik het goed herinner zijn die van de oudere M116 en M117 van een ander formaat schroefdraad.

Re: Verstuivers 380 SL

BerichtGeplaatst: 30 sep 2019, 12:48
door Vlim
Onderdeelnummer kan soms verwarrend zijn.
De eerste generatie injectoren wilde nog wel eens verstoppen. Dat hebben ze bij een latere versie aangepast, hebben ook een ander nummer gekregen. Maar kunnen onderling uitgewisseld worden.

Alleen zeker weten dat de schroefdraad bovenop past.

Re: Verstuivers 380 SL

BerichtGeplaatst: 30 sep 2019, 12:56
door Vlim
Even nagekeken. Bij M116 380 USA

En bij M103. Zelfde nummer.

Re: Verstuivers 380 SL

BerichtGeplaatst: 30 sep 2019, 14:58
door Dompie
Bedankt voor jullie reaktie heren. Had het eens opgezocht in de Tabellenboekjes van Mercedes uit de jaren 80 en daar gaven ze een verschillend nummer op. Vandaar mijn vraag.
@ BenzHans : Op de keuring in België mag een auto van die jaren max 4,5 % Co hebben. Hij pendelde wat tussen 4,6 en 5 % en was afkeur. Hebben hem dan afgeregeld op 4 % want lager had de motor niet graag....dan begon hij slechter te draaien. En heb van de auto ook geen voorgeschiedenis kwa onderhoud. Heeft denkelijk ook een tijd stilgestaan in het verleden, wat ook al niet goed is voor de motor.
Het Bosch nummer dat ik heb is : 0 437 502 047
Dan zal ik die eens bestellen, vallen nog mee van prijs.
Nogmaals dank

Groetjes Dirk

Re: Verstuivers 380 SL

BerichtGeplaatst: 30 sep 2019, 22:16
door Dompie
Dag Hans,

ja 1,5 % is de normale waarde. Heb jij nog ideeën waaraan het kan liggen? Valse lucht/ vacuümlek? Heb er al eens aan gedacht om met remmenreiniger of zo eens te testen of hij daar op reageert.µ
Grt Dirk