Pagina 7 van 11
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
18 sep 2013, 20:20
door Peter 500SEC
Tijdens de opname stond de mijne in stand P
Zal er morgen op letten, dan is de motor echt koud
![Wink ;)](http://w126club.nl/images/smilies/icon/wink.gif)
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
18 sep 2013, 20:59
door RD500SEC
P of n maakt niet uit, de motor draait hetzelfde toerental.
Had je het luchtfilter erop tijdens de foto?
Of je hebt elders een vacuümlek(los slangetje?), of de gasklep staat niet helemaal dicht bij stationair toerental, of de ontsteking staat niet op het juiste tijdstip, of de motor heeft toch last van de verkoolde bougies, deze ontsteken het mengsel minder krachtig, het motortoerental wil hierdoor dalen, dit word gecompenseerd door de elektronica en luchtschuif waardoor de meter niet helemaal in de hoek staat.
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
18 sep 2013, 21:01
door Peter 500SEC
Het stationeer toerental is wel netjes
![Wink ;)](http://w126club.nl/images/smilies/icon/wink.gif)
De oliedruk daarentegen is wel iets lager dan bij mij
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
18 sep 2013, 21:07
door Bram Jansen
Dank Richard voor je info.
Bij beide foto's zit het lucht filter erop.
Of ik een vacuümlek heb weet ik niet, dit zou best kunnen maar er zitten bij mijn weten geen losse slangetjes.
Ontsteking ben ik niet aan geweest en uiteraard zijn de bougies vaak aangeslagen met roet en/of olie.
Ik ga nog weer beter opletten op het eco metertje. Ik houd het wel in de gaten tijdens het rijden maar eerder bij het stationair draaien nooit echt op verschillen gelet.
Groet,
Lex
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
18 sep 2013, 21:10
door Peter 500SEC
Tijdens het rijden heb je er niets aan, hij loopt voornamelijk op, op het moment dat je gas geeft.
Laat je het gaspedaal helemaal los (onder het rijden), zou hij helemaal in de linker hoek moeten verdwijnen
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
18 sep 2013, 23:06
door RD500SEC
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
18 sep 2013, 23:11
door Bram Jansen
Inderdaad Richard, zo handel ik ook, en je merkt het inderdaad aan de pomp en ik denk op de lange duur ook aan je motor.
Groet,
Lex
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 09:33
door Peter 500SEC
Klopt helemaal wat je schrijft Richard
Toch bedoelde ik iets anders
Ik bedoelde duidelijk te maken dat je tijdens het rijden niet kunt vaststellen of de meter op dat moment de juiste waarde (verbruik) aangeeft
![Wink ;)](http://w126club.nl/images/smilies/icon/wink.gif)
Hier nog een foto met koude motor
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 09:39
door Bram Jansen
In de P of in de N stand Peter?
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 09:42
door Peter 500SEC
In stand P en of N
In D veranderd alleen het motortoerental, het zakt naar ca. 700 toeren, bij warme motor constant op ca 550 toeren.
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 09:46
door Bram Jansen
Peter Goodmorning,
Net ook even een foto gemaakt, in P of N stand maakt niet uit. Heb hem helaas weer niet in de D gezet dus daar kom ik op terug.
Kan het zijn dat de motor op een automatische choke loopt als je hem net start?
Lex
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 09:54
door Peter 500SEC
Ja, dit werkt via de zgn. kaltlaufregeling
Ik ga er dan van uit dat jou auto eveneens met inspuiting werkt
Het aantal toeren bij koude motor is blijkbaar identiek met de mijn, alleen lijkt het erop als of jou motor dan meer brandstof verbruikt dan de mijne
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 10:02
door Bram Jansen
De meters staan inderdaad redelijk gelijk. Wel houd ik een vacuümlek in gedachte waar Richard het al over had.
Toen ik de auto kocht werkte bijvoorbeeld de deursluitingen niet als behoren. Ze (Fransen) hebben het zo gemaakt dat je alle deuren tegelijk kunt afsluiten door de kofferbak op slot te doen. Ik vermoed dat ze hier een vacuümprobleem niet hebben kunnen oplossen en het maar zo gedaan hebben. Het blijven sukkels. Dat ze ooit een auto als de DS hebben kunnen maken is voor mij een godswonder. (Nee, ben niet erg gelovig)
We gaan hiermee erg off topic dus zal hier binnenkort een nieuw topic over starten.
Lex
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 10:09
door Peter 500SEC
Nog meer offtopic
Ik hoop niet dat je tank al half leeg is na 140 km te hebben gereden
Ik heb 9 km meer gereden (met volle tank) en de naald is amper de rechter hoek uit
Bovendien heeft jou motor maar 7 duizend km meer gelopen dan de mijne
![Wink ;)](http://w126club.nl/images/smilies/icon/wink.gif)
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 10:29
door Leeflang
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 10:31
door Peter 500SEC
Dus deugt de mijne niet ?
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 10:44
door Leeflang
Misschien gebouwd in 1984 en in 1985 op de weg gekomen?
Volgens de is het vanaf chassisnummer 094293.
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 10:55
door Bram Jansen
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 10:59
door Leeflang
Uiteraard hoort de centrale vergrendeling ook te werken bij bediening vanaf de bestuurders deur, en ook vanaf het andere voorportier.
Re: Verkoolde bougies en olie-verbruik
![Bericht Bericht](http://w126club.nl/styles/w126-new/imageset/icon_post_target.gif)
Geplaatst:
19 sep 2013, 11:34
door RD500SEC