door Robje1968 » 19 sep 2012, 20:43
De reden van het opvragen van het vacuumschem was dat ik dacht dat er ergens of een verkeerd aangesloten vacuümslang is of er een vacuümlek aanwezig is.
Na het afstellen afgelopen zaterdag wilde de auto wat slecht aanslaan, bij zowel koude als warme motor.
Denk de oorzaak gevonden te hebben.
Een aantal maanden terug is het kleine potje aan binnenkant voorscherm, daar waar de verlater op aangesloten zit, vervangen voor een andere. Dit omdat toen de motor (oude blok) ook wat onrustig stationair liep.
Vanmiddag heb de vacuumaansluiting van de vervroeger en verlater gecontroleerd volgens het schema wat ik gisteren gevonden hand. De verlater naar het kleine potje toe en die vervolgens naar de S slang ( zie vorig bericht in dit topic).
De vervroeger op de gasklep.
Maar ook heb ik het kleine potje weer vervangen door de oude en de auto start nu zowel bij koude als warme motor vrijwel direct.
Wat me daarbij wel opvalt is dat als ik de vacuümslang van de verlater loskoppel het stationair omhoog gaat.
Heb daarna het andere kleine potje eens bekeken en heb ontdekt dat er drie aansluiting op zitten terwijl ik maar twee vacuumslangen heb. Over de onzichtbare aansluiting zit een soort van filtertje waarvan ik dacht dat een potmetertje was. De slang van de S slang deed dus helemaal niks en werkte de verlater dus niet.
Rode pijl, daar zat de vacuümslang vanaf de S slang
Zwarte pijl, daar zat de vacuümslang van de verlater op
Gele pijl, loze opening met een soort van filtertje erin, wat is hiervan de functie??
Blauwe pijl, zit een stekker op, wat wordt hier gemeten/aangestuurd, wie weet dit? Zit ook op het potje wat nu in de auto zit.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.