Pagina 1 van 1
Zekering 'B' brandt door
Geplaatst:
15 aug 2017, 19:14
door Kennytuning
Telkens als ik de deur van mijn SEC open doe, brandt zekering 'b' (eerste rij zekeringen, uiterst rechts) door. Deze zou voor de elektrische ramen moeten zijn volgens het papiertje dat er bij zit... Echter werken deze gewoon nog, zowel de comfortsluiting als met het contact aan.
Iemand die me kan vertellen waarvoor deze zekering dient? Aangezien de meegeleverde info van MB niet echt lijkt te kloppen.
't gaat om een 1982 380SEC.
Re: Zekering 'B' brandt door
Geplaatst:
15 aug 2017, 19:55
door 126
Bi mij is b ook voor de ramen en er hoort een blauwe 25 A zekering in.
misschien heb jij een lichtere erin?
Re: Zekering 'B' brandt door
Geplaatst:
15 aug 2017, 21:08
door Leeflang
Wat noem je rechts?
Dit is zekering b:
b.jpg
Die is voor de ramen links voor en rechts achter en - voor zover van toepassing - een deel van de stoelverstelling links.
Voor modeljaar 1982 is 16A (rood) normaal.
Re: Zekering 'B' brandt door
Geplaatst:
15 aug 2017, 21:22
door Kennytuning
Die is het inderdaad, en heb gemerkt dat het raam RV het soms wel/niet doet, dus daar eerst maar eens naar kijken.
Zekering springt niet voor niets...
In ieder geval iedereen al bedankt voor de hulp!
Re: Zekering 'B' brandt door
Geplaatst:
15 aug 2017, 21:42
door Leeflang
De ramen rechts voor en links achter zouden aan zekering a moeten zitten.
Re: Zekering 'B' brandt door
Geplaatst:
15 aug 2017, 21:51
door Kennytuning
Ik zie dat u ook spreekt van de stoelverstelling links... Laat deze nu toevallig niet werken (verstellen van het zit-gedeelte) dus zal dat ook maar controleren...
Re: Zekering 'B' brandt door
Geplaatst:
15 aug 2017, 22:21
door Leeflang
Stoel naar voor / achter en voorkant van de zitting op / neer van de linkerstoel zitten aan zekering b.
Achterkant van de zitting op / neer en de rugleuning aan zekering d.
De rechter stoel aan zekeringen a en c.
In 1984 is dat veranderd zodat vanaf dan 25A zekeringen nodig zijn, zoals bij "126".
Re: Zekering 'B' brandt door
Geplaatst:
16 aug 2017, 17:56
door Kennytuning
Na enig meetwerk denk ik dat ik kortsluiting heb in de schakelaar van de linker stoel, voor het naar voor en achter stellen v/d stoel blijf ik op beide draden signaal hebben (naar voor en achter) Dit is relatief onmogelijk aangezien het motortje steeds maar op 1 manier aangestuurd wordt met 1 plus signaal en geen 2. Het zijn beide aparte 'commando's' naar voor en naar achter
Dus eerst die maar eens vervangen.