Pagina 1 van 1

500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 14 nov 2018, 17:51
door ll-cool-gj
Goedenmiddag luitjes,

Inmiddels staat mijn SEC onderdak in mijn garage, mag er straks toch geen 3 maanden mee rijden. Ben hiervoor nog ff in Zutphen geweest, motor laten afstellen, leerlaufkastje vervangen en temp meter laten maken. Leuk om andere forumleden even te spreken.

IMG_20181114_163703_resized_20181114_043810193.jpg



Auto paste net door de deur, bijzonder eigenaardig dat de spiegels wel naar binnen willen klappen maar dat niet blijven staan. Nu heb ik op MP een set KW voor de SEC gevonden. 45mm verlaging, koste mij 125 euro, koopje.

IMG-20181015-WA0000_resized_20181114_043045394.jpeg


Nu wil ik de schokbrekers meteen ook aanpakken. Ik wil niet teveel aan comfort inleveren, kan ik de schokbrekers door bijv een nw set Sachs vervangen i.c.m. deze verlaging of moet ik deze vervangen door bijv koni's? Zag een leuke set classics op ebay die geschikt waren voor verlaging voor ca 420 euro.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 14 nov 2018, 21:23
door DavevandeLoo
Ik wist helemaal niet dat KW iets had voor de W126.
Als je verlagingsveren hebt en roch nieuwe schokbrekers wil kan ik je alleen bilstein B8 aanraden. Deze zijn iets korter dan origineel dus perfect voor korte veren. Ik heb ze zelf ook, ze zijn iets stugger maar niet oncomfortabel.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 14 nov 2018, 23:43
door w126560td
Ik zelf heb 3 jaar lang met sachs gas veren gereden en mijn auto was wel iets meer verlaagd dan 45mm. Nooit problemen gehad met deze schokbrekers. Mijn bevinding niet kapot te krijgen. Ik rijd verlaagd en in turkije met slechte wegen en kuilen.

Auto is nu iets verhoogd na 3 jaar ongeveer 40mm

Sachs zeker aanrader en verlaagd blijf je nog steeds comfort behouden.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 15 nov 2018, 16:53
door ll-cool-gj
w126560td schreef:.



Kijk, das info die ik zoek, uit jouw ervaring kan ik dus zeggen dat sachs een aanrader zijn mbt comfort?
Hoe is het rijgedrag verder?

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 15 nov 2018, 17:31
door Djinxx
mijn SEC is onlangs voorzien van nieuwe bilstein schokdempers in combinatie met een set verlagingsveren van eibach
en de wagen loopt perfect
mvg,

DJINXX

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 16 nov 2018, 17:41
door ll-cool-gj
Heb ik ook nog als optie bekeken, b4 of b6. Heb gekozen voor de sachs, gescoord op wederom Marktplaats :) .
Valt veel op te vinden, anders is er nog ebay. Valt me niet tegen wat er op internet te vinden valt aan onderdelen.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018, 02:58
door w126560td
[quote="[/quote]

Je hebt een sportieve rijgedrag met voldoende comfort. En het belangrijskte is dat de schachs schokbrekers met verlaagde veren niet kapot te krijgen zijn. Anders zouden ze bij mij al lang stuk moeten zijn geweest met de slechte wegen hier in turkije. Mijn schokbrekers zijn nog 100% en ze zaten er al onder toen ik de auto kocht 3-4 jaar geleden + 3 jaar verlaagd rijden en ik weet absosluut niet hoelang ze er al onder liggen. Saschs is super.

Snelheden boven de 200+ km geeft een vertrouwt gevoel.
In bochten met hoge snelheden geen hellende auto blijft strak recht.
Mijn bevinding met verlaagde W126 35% meer capaciteid in bochtwerk.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018, 08:48
door Croess
Ook ik kan je sachs aanraden. Heb deze ook gestoken na het verlagen en het zijn super schokdempers. Wagen ligt lekker strak op weg. Nog veel succes.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018, 14:09
door ll-cool-gj
Ik lees dat Sachs goed gaan i.c.m. verlagingsveren. Moet ik veerpootrubbers en lagers dan ook meteen vervangen? Ik zag dat je bij * onderdelen veerpootrubbers van verschillende diktes kan bestellen, iemand daar ervaring mee?

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018, 19:23
door DavevandeLoo
Daar krijg je ze inderdaad goedkoop. Iks heb zelf de dunste gemonteerd. Als je auto achter iets hangt, wat weleens voorkomt kun je dat dmv dikkere rubbers goed en goedkoop verhelpen.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 22 dec 2018, 17:38
door ll-cool-gj
Tijdens mijn bezoek in Zutphen dook er wat verdachts op onder de motorkap; een zwart kastje en aansluitingen op de stappenmotor. Ze hadden het daar ook nog nooit eerder gezien en dachten aan een soort emissie regelaar.

20181222_143623.jpg


20181222_143613.jpg


Heeft iemand van jullie dit ook onder de motorkap?

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 22 dec 2018, 17:39
door ll-cool-gj
Betreft een module van HJS. Als ik google dan zie ik wel dat ze in emissie onderdelen handelen.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 24 dec 2018, 19:53
door RD500SEC
Dat zal van een achteraf gemonteerde katalisator zijn.

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 14 mei 2019, 19:13
door ll-cool-gj
Ik heb de K&W veren inmiddels verlaagd maar ik betwijfel of het de 45mm is die K&W opgeeft, wel rijd het bijzonder goed i.c.m. met SACHS achter en new old stock voor.

20190407_172145.jpg


Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen/liepen? Het lijk er op dat de auto voor en achter maar zo'n 2,5 cm omlaag is gegaan. Hebben jullie foto's van jullie auto's (SEC uiteraard) met info van verlagingsveren die wel zakken naar een nette stance? Geeft H&R wel de juiste verlaging? Ik kwam via een andere post in w126club ook deze link tegen:

https://www.verlagings-veren.nl/content ... es_SL.html

Iemand daar ervaring mee?

Re: 500SEC verlagen met KW, welke schokbrekers

BerichtGeplaatst: 14 mei 2019, 19:51
door Vlim
Ik vind de getoonde stand erg netjes. Ben niet zo van het superlage gedoe.