560SEC verlaagd weer orgineel zetten
Geplaatst: 02 sep 2019, 12:45
Hallo ,
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een 560SEC die ik in Nederland heb gekocht.
Het is oorspronkelijk een Zwitserse auto, in Zwitserland gereden sinds aflevering in 07/1990 tot 04/2008 en sinds 2008 bij de huidige Nederlandse eigenaar.
Toen ik dit weekend naar de auto keek , die stond voor de deur, was ik een beetje teleurgesteld van de lijn van de auto. En dit vondt ik heel raar, met name dat ik een kennis heb in de buurt die ook een SEC heeft, en daar vindt ik de lijn wel heel mooi.
Ik heb nog eens goed naar mijn SEC gekeken, en ook het uitgebreid dossier aan documenten die ik met de auto heb gekregen en ja hoor, de SEC is verlaagd (zie foto's). Dit is de reden waardoor ik de lijn wat minder vindt.
Ik vindt dat de rondingen van de banden niet mooit aansluiten met de rondingen van de spatborden (en dit heb je niet als ie niet verlaagd is). In de documentatie van de auto heb ik een A4 gevonden met een"Bestätigung fur die Strassenverkehrsämter der Schweiz". Zie bijlage.
Op dit documentje blijkt dus dat de auto ooit verlaagd is geweest (in Zwitserland dus, wanneer hij nog bij de eerste eigenaar was) met een Koni verlagingset (veren en dempers) en namelijk totaal ongeveer 35mm lager.
Heb even onder de auto gezeten en zie voor en achter Gele koni's schokdempers.
Een 560SEC heeft niveau regeling op de achteras. De onderdelen hiervan heeft hij grotendeels nog (veerbollen, hydraulische regelunit achter, pomp onder de kap en hydraulische reservoir zit er nog allemaal op).
Maakt een 560SEC met niveauregeling ook gebruik van specifieke schokdempers zoals bij voorbeeld bij het ADS systeem op een R129 (heb een 500SL met ADS).
Ook zag ik aan de achterkant dat het stangetje dat verbinding maakt tussen stabilisatorstang en hydraulische regelaar ontbreekt.
Ik wil de auto weer helemaal origineel.
Wat moet ik hiervoor doen ? Bij voorbeeld, moeten er specifieke schokdempers onder of wordt hier gebruik gemaak van klassieke schokdempers ?
Alvast bedankt
Groeten
Tim
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een 560SEC die ik in Nederland heb gekocht.
Het is oorspronkelijk een Zwitserse auto, in Zwitserland gereden sinds aflevering in 07/1990 tot 04/2008 en sinds 2008 bij de huidige Nederlandse eigenaar.
Toen ik dit weekend naar de auto keek , die stond voor de deur, was ik een beetje teleurgesteld van de lijn van de auto. En dit vondt ik heel raar, met name dat ik een kennis heb in de buurt die ook een SEC heeft, en daar vindt ik de lijn wel heel mooi.
Ik heb nog eens goed naar mijn SEC gekeken, en ook het uitgebreid dossier aan documenten die ik met de auto heb gekregen en ja hoor, de SEC is verlaagd (zie foto's). Dit is de reden waardoor ik de lijn wat minder vindt.
Ik vindt dat de rondingen van de banden niet mooit aansluiten met de rondingen van de spatborden (en dit heb je niet als ie niet verlaagd is). In de documentatie van de auto heb ik een A4 gevonden met een"Bestätigung fur die Strassenverkehrsämter der Schweiz". Zie bijlage.
Op dit documentje blijkt dus dat de auto ooit verlaagd is geweest (in Zwitserland dus, wanneer hij nog bij de eerste eigenaar was) met een Koni verlagingset (veren en dempers) en namelijk totaal ongeveer 35mm lager.
Heb even onder de auto gezeten en zie voor en achter Gele koni's schokdempers.
Een 560SEC heeft niveau regeling op de achteras. De onderdelen hiervan heeft hij grotendeels nog (veerbollen, hydraulische regelunit achter, pomp onder de kap en hydraulische reservoir zit er nog allemaal op).
Maakt een 560SEC met niveauregeling ook gebruik van specifieke schokdempers zoals bij voorbeeld bij het ADS systeem op een R129 (heb een 500SL met ADS).
Ook zag ik aan de achterkant dat het stangetje dat verbinding maakt tussen stabilisatorstang en hydraulische regelaar ontbreekt.
Ik wil de auto weer helemaal origineel.
Wat moet ik hiervoor doen ? Bij voorbeeld, moeten er specifieke schokdempers onder of wordt hier gebruik gemaak van klassieke schokdempers ?
Alvast bedankt
Groeten
Tim