[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
W126Club.nl • Brandstofdruk meting / CO instelling : Techniek
Pagina 1 van 1

Brandstofdruk meting / CO instelling

BerichtGeplaatst: 17 nov 2021, 23:05
door LvO
Beste,

Ik zou de brandstofdruk op mijn 380SE 1984 met K-jetronic willen controleren, ook die van de warmloop regelaar. Al heel wat gezocht bij materiaal winkels en online naar geschikte fittingen om een meetset te maken, echter M14 blijkt niet gangbaar.
Heeft er iemand een set die ik zou kunnen lenen? Uit regio Brabant zou gemakkelijkst zijn gezien rijafstand.

Andere vraag betreft de stelschroef van de CO instelling, vermoedelijk staat die veel te ver ingedraaid door vorige eigenaar die heeft willen corrigeren op verstopte brandstoftoevoer vanuit tankfilter. Momenteel loopt motor onregelmatig bij koud en valt gewoon uit bij het warmer worden. Dus zou ik deze geheel linksom willen draaien, maar vraag me af of er een eindstop is omdat ik niet graag iets losdraai wat vervolgens naar beneden kan vallen. Iemand bekend mee?

Groet Luuk

Re: Brandstofdruk meting / CO instelling

BerichtGeplaatst: 18 nov 2021, 12:50
door Weizengelb
Hoi Luuk,

Ik heb een complete K jetronik meetkoffer gekocht bij de Turck automaterialen in Eindhoven.

Ik heb hem momenteel ook al aan een vriend van me uitgeleend met n 230GE...

Groeten Math

Re: Brandstofdruk meting / CO instelling

BerichtGeplaatst: 19 nov 2021, 00:08
door LvO
Dank voor de reacties,

Inderdaad zie ik nu wel dat er sets te verkrijgen zijn voor brandstofdruk meting, maar is nogal een uitgave voor een vaststelling van een momentje. Dus Math, mocht er een mogelijkheid zijn om te lenen, dan graag...
Wellicht zijn er nog andere lezers die een geschikte meetset een weekendje kunnen missen?

Je tip om niet zomaar wat te draaien aan de CO stelschroef is begrepen Hans :handgestures-thumbupright:
Ik heb echter ook geen CO meter in het schuurtje bij mijn project ter beschikking.
Ik zal er eens over nadenken hoe dit aan te pakken, er zal vast wel een soort begin instelling bestaan voor wat de spinnenkop moet leveren op werkdruk met de luchtschijf op nul. Wie dat weet mag het ook altijd nog even doorgeven :grin: Instructie?

Ook leuk om binnen 1 dag al reacties te kunnen lezen :)

Re: Brandstofdruk meting / CO instelling

BerichtGeplaatst: 19 nov 2021, 11:38
door Iwema LPG
Als je gaat meten en afstellen moet je de volgorde van het werkplaatshandboek in acht nemen.
Als je de verkeerde volgorde aanhoud staat alles fout en kun je weer opnieuw beginnen.

Wat is het probleem?
Misschien is het wel simpel op te lossen.

Re: Brandstofdruk meting / CO instelling

BerichtGeplaatst: 19 nov 2021, 21:33
door LvO
De motor start onmiddellijk, loopt dan stationair te stotteren (op zeer regelmatig tempo, ca iedere seconde). En valt uit als de motor wat warmer wordt.
Heb nu vast kunnen stellen dat spinnenkop brandstof voorziet terwijl de luchtschijf op 'nul staat, blijkbaar behoort de Kjetronic dan niet-tot-juist-wel brandstof te voorzien. Ter correctie zou de CO schroef dan toch uitgedraaid moeten worden, correct? Vraag was dan of dat die schroef een eindstop heeft of uiteindelijk loskomt en intern naar beneden valt, wellicht zit die kennis er wel bij iemand die de K-jetronic al eens gedemonteerd heeft.