Pagina 1 van 1

380SEC

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 21:22
door Juust
Hallo,

ik heb een probleem met mijn Mercedes. Zins enige tijd geleden kan ik niet meer op benzine starten. Heb gelukkig nog wel gas. Dus daar gaat het goed mee.

Er is al gekeken of de benzine pomp werkt door op de accu aan te sluiten. En dat is het geval.

Nou heb ik vel gelezen over de relais van de benzine pomp.

Hoe kan ik dat het beste testen of het goed is ?

Juust

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 22:03
door ElGriffo
Hoi Juust,

Dit is dus de eerste vraag, je relais zit als het goed is in de parafan bij
rembekrachtiger.

Hoor je de pomp lopen als je hem start ?? controleer ook alle contacten en zekeringen dat blijft toch een zwak punt

suc6

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 22:08
door Juust
ElGriffo schreef:Hoi Juust,

Dit is dus de eerste vraag, je relais zit als het goed is in de parafan bij
rembekrachtiger.

Hoor je de pomp lopen als je hem start ?? controleer ook alle contacten en zekeringen dat blijft toch een zwak punt

suc6


hoi

pomp werkt wel als ik de plus op de accu zet. Maar zo werkt het niet. Zit een nieuwe pomp met filter op.

Nou had ik begrepen dat de relais van de pomp bij de zekering zat ( brede relais ) en dat ook op de print wel wat fouten kon zitten. Op te lossen met soldeer. Maar hoe weet ik of de relais niet goed is.

Ik had ook gelezen over 2 punten aan elkaar te prikken bij de benzine relais. Maar daar zijn meerdere punten over. Of 7 en 8. Of 30 en dacht 87.

Kan dat geen kwaad om te kijken ? kan ik hem dan gewoon starten ?

Juust

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 09:55
door Heftrucker
Als men de plus van de accu op de pomp zet en die werkt dan wel, dan is vrijwel zeker het relais kapot.
Met het doorverbinden van de contacten doe je namelijk hetzelfde.
Om uit te sluiten of het niet elders aan ligt, verbindt dan contact 7 en 8 even door.
Slaat ie dan wel aan ( of draaidt de pomp dan wel ), dan is het relais zeker defect.

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 10:48
door Rene500SEC
Het is 30 en 87 die je door verbind.

daarna zou je de pomp moeten horen lopen.

Het relais wat je zoekt is een lange zwarte in je zekeringkast,deze kan je niet missen(staat kickdown ect op)

Loopt je auto met 30 en 87 wel dan kan je bij autobedrijf EFE(kijk even op Marktplaats op W126 kom je ze vanzelf tegen) een goed en goedkoop relais kopen.

Onthoud dat de ontstekingmodule ook de benzinepomp regelt!

maar over het algemeen is het het relais.

Succes!

Rene

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 11:16
door Juust
Hallo,

Bedankt voor het antwoorden allemaal.

Ik neem aan dat de cijfers ook te zien zijn onder het relais in de zekering kast ?

Kan ik hem dan starten om te testen als ik alleen die twee punten aan elkaar aansluit ?

Of is het alleen voor de test om te kijken of de pomp werkt ?

Juust

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 11:55
door Heftrucker
Uit bijgevoegd schema blijkt dat bus 7 overeenkomt met pin 87 en bus 8 overeenkomt met pin 30.
Wat je doet is het schakelcontact van het relais overbruggen.

Als de voeding van dat contact geschakeld wordt door het contactslot of ontstekingsmodule ( eerst meten, geen constante 12V, alleen bij contact aan 12V ) kun je hem ook starten, anders alleen doen om de pomp te testen.
Als de auto nu wel start ( of pomp draaidt ), dan is het relais defect.

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 12:38
door Juust
Hallo,

We hebben hem getest. Ik heb op punt 7 en 8 een draadje geplaatst. En de pomp werkte !

Er moet dus een nieuw relais komen.

Overbruggen ? welke punt moet ik dan over bruggen ?

Ik ben niet zo goed in duits :lol:

Juust

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 13:58
door Juust
Hallo,

Deze is dus kapot.

Nou word het even zoeken waar ik deze vandaan kan halen. Wat zal de prijs zijn om hem aan te schaffen ?

Gr.

Juust

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 14:21
door Heftrucker
Er zijn diverse adressen waar je er wellicht 1 kan aanschaffen :

Via PB knop ( van dit forum ) :
2e hands :
Benzhans2
Frank117
Nieuw ( indien leverbaar ):
El Griffo

Via Marktplaats :
Garagebedrijf EFE

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 14:22
door Juust
Is er even geen manier om het te omzeilen zodat het wel werkt en kan rijden met benzine ?

Juust

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 14:23
door ElGriffo
Nieuw is hij leverbaar maar kost wel een duitje € 149,03 ex, btw met een beetje korting
die je van mij krijgt en dan de BTW erbij kost hij ( origineel nieuw met 2 jaar garantie)
€ 150,00 all-in.

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 14:25
door Heftrucker
Ik durf niet te zeggen of je met het omzeilen kan rijden ermee.

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 18:09
door Rik
Voor tijdelijk kun je een draad in de contakten steken en rijden,maar wel je relais vervangen.
Tip van Hans ;)

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 18:10
door Juust
Rik schreef:Voor tijdelijk kun je een draad in de contakten steken en rijden,maar wel je relais vervangen.
Tip van Hans ;)



Maar heeft de andere punten dan geen waarden op de moter ?

Re: 380SEC

BerichtGeplaatst: 21 sep 2010, 14:59
door Juust
Vandaag de andere benzine relais erin gedaan. Wel 3. En tot onze verbazing nog steeds niet starten !!!!

Waren wel allemaal gebruikt. Maarja geen een van de 3 eentje goed ?

Dus nu moeten we weer verder zoeken :(