Pagina 1 van 1
verschil in automaat bakken?
Geplaatst:
02 sep 2011, 07:42
door nick1987
Mijn bak is aan het einde gekomen van zijn leven en kan nu voor het juiste geld een andere kopen. Ik heb echter zelf een 500SEL en de nieuwe bak komt onder een 420SE weg. Zijn deze automaat bakken het zelfde? mijn SEL is van 1980 en de 420SE is van 1989.
Re: verschil in automaat bakken?
Geplaatst:
02 sep 2011, 17:53
door JosMarijnissen560
Re: verschil in automaat bakken?
Geplaatst:
02 sep 2011, 19:54
door Douwe
als ik het zo bekijkt is het antwoord ja dat is geen probleem
eind over brenging van al de bakken is het zelfde toch?
Re: verschil in automaat bakken?
Geplaatst:
02 sep 2011, 20:12
door ElGriffo
Ehmmmmm ik denk dat de bakken anders zijn met name door de e en s schakeling
Re: verschil in automaat bakken?
Geplaatst:
30 sep 2020, 12:04
door Lode96
Het topic is al even oud maar als ik het correct begrijp past een automaat van een 280SE(L) met dezelfde overbrenging per versnelling als die van een 500SE(L) niet op de 500SE(L)? Het is namelijk zodat ik goedkoop aan een automaat kan komen van een 280SE en met het idee speelde deze te nemen, open te halen en alle dichtingen koppelingsplaatjes en etc te vervangen en dan onder mijn vriendin haar 500SE te plaatsen want haar automaat neemt een eeuwigheid om in achterruit te gaan.
Re: verschil in automaat bakken?
Geplaatst:
30 sep 2020, 14:46
door Vlim
Ze gaan op de meest idiote momenten schakelen.
Ik had een 380SE waar een 500 blok in was gezet. Met die combinatie was amper te rijden.
Re: verschil in automaat bakken?
Geplaatst:
30 sep 2020, 16:34
door Lode96
Zo iets had ik al verwacht.
Dat is waarschijnlijk niet op te lossen met een andere drukmodulator? Zal waarschijnlijk aan de valvebody liggen?
Re: verschil in automaat bakken?
Geplaatst:
01 okt 2020, 23:52
door Vlim
Er is een goede kans dat het wisselen van de valve body werkt, maar ben niet geheel zeker.
Ik heb destijds wel een vroege type 1 500 valve body onder een latere type 1 automaat gehangen om het schakelgedrag van de vroege type 1 (start in 1e, niet in 2e zoals latere) te handhaven. De bak zelf was niet te redden en uiteindelijk hebben we ook de ruilbak, met gewisselde valve body laten reviseren. Maar beiden bakken waren voor een 500, dus niet echt vergelijkingsmateriaal met een 280-bak.