Pagina 1 van 1

Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 12:18
door Gerspee
Goedemorgen . Heb pas een 380SE en heb vanaf gisteravond even klein probleem met starten . Eerst geen reactie met starten en daarna wel maar blijft dan starten en sleutel kun je gewoon terugdraaien zonder dat die stopt met starten. Dus neem aan dat contactblock blijft hangen ?

Is dit makkelijk op te lossen en is het contactblock te demonteren zonder alles te demonteren ?

mvg Ger

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 12:45
door BenzHans2
Dat is einde contactslot.
zit ook in het contactblok achter je slot zelf, dus kompleet vervangen.
Geen fijn klusje.Eerst klok eruit, dan stuurkolom los, boutje verwijderen om het huis, op stand 1 zetten , stekker eruit en klei palletje indrukken op de stang naar de stuurkolom.
Is prutswerk en als leek wel goed in verdiepen.

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 13:09
door Gerspee
Okee . Leek me al dat het in het contactblok zelf zou zitten . Maar heb even nog geen nieuwe en moet er wel mee rijden morgen dus welke draden zijn van de 12 volt en en de draad naar mijn startrelais ? Maak dan even een snel een drukschakelaartje zodat ik met ingeschakelt contact dan start met de extra schakelaar .

Dus weet iemand de juiste kleur van de 12 volt en deze draad naar mijn startmotor ?

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 14:42
door Leeflang
Dikke rode draden (2 stuks) zijn de plus, de paars/witte is voor het starten.

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 14:54
door Gerspee
Bedankt en hier kan ik wat mee straks . Had nog een opmerking erover . Als ik mijn LPG.benzine schakelaar in het midden zet dus geen brandstof dan blijft die dus starten zelfs als ik de sleutel eruit haal of wat dan ook . Bij weer brandstof en daarna aanslaan stopt het starten wel dus evt nog ergens iets van een relais wat blijft hangen oid en evt puls krijgt van een lopende motor en dan pas afvalt ?

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 15:41
door Leeflang
Zoals je in het schema kunt zien zit er tussen contactslot en startmotor ook nog de "starter lockout / backup light switch".
Wat gebeurt er als je de versnellingspook uit de P of N stand zet (eerst de rem intrappen!)?
Als de startmotor dan nog steeds blijft draaien, is er iets mis met het relais ("starter assembly" onderin de tekening).

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 16:54
door Gerspee
Ga morgen wel even meten en zou ook kunnen dat inderdaad het startrelais op de startmotor gewoon blijft hangen en dan door de lopende motor weer loskomt . Zou dus de 12 volt sturing moeten wegvallen bij loslaten startstand van het contactslot en dus blijven kleven door vuil of slijtage in het startrelais dan ? Is deze makkelijk te demonteren bij deze motor ?

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 19:07
door Douwe
ik zou eerst je startprobleem maar oplossen en voor al niet er mee gaan rijden zolang dat nog een probleem is
ik heb al eens een keer een rokende en bijna brandende startmotor gehad
wel niet van een Mercedes maar ik zou het risico niet willen lopen dat mijn ster af zou branden door mijn eigen nalatigheid :D
je kan ook je contact slot verwijderen en dan het contat achterop met een schroefendraaier bedienen
maar ik denk eerlijk gezegt dat je startmotor gewoon blijft hangen en het dus niks met je contact slot te maken heeft
ik zou dus eerst maar eens de startmotor schoonmaken even relais los halen even de boel lekker schoonmaken
de bendix as schoonmaken en wat smeren
het scharnier gewricht soepel maken van de bendix
dan zal waarschijnlijk je startprobleem over zijn

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 20:14
door Gerspee
Zal morgen is even kijken of dat het inderdaad is . Laat natuurlijk weten hoe het is afgelopen .

Re: Contactslot blijft hangen en doorstarten

BerichtGeplaatst: 19 sep 2011, 23:19
door Gerspee
Vandaag andere startmotor erop gezet en probleem is weg . Dus ga de vastzitter maar openhalen en weer goed maken als reserve . Dus bedankt voor de tips natuurlijk .