Hoi,
Ik ben Jos, kom uit het Brabantse Budel. Ik droomde al jaren van een SEC en enkele maanden terug werd er door een kennis van mij een 500SEC aangeboden die 2 jaar stil had gestaan in een schuur, waar hij zelf drie maanden mee gereden had en tegen een paaltje aan had gezeten. Rechtsvoor zat ie in elkaar en hij had al gebruikte onderdelen (bumper, schermen, motorkap) er bij gekocht. Hij kocht hen deztijds voor 6000 euro, een heel mooie zwarte wagen, nagenoeg geen roest, met Brabus velgen, een zwart leren interieur wat er nog super uitziet. Hij deed hem weg voor een fractie van wat hij ervoor had betaald, ik kon hem niet laten staan en gekocht. Met de intentie om hem bij een schadebedrijf, die ik goed ken, te laten maken in het zwart.
Had gehoopt dan om een 1000 euro kwijt te zijn voor de reparatie. Niks was minder waar; kosten 2500 euro en die had ik niet liggen. Wat nu? Dan zelf maar richten en de onderdelen erop draaien, strak laten maken door een vriend en laten spuiten. Nou alle losse onderdelen heb ik weg kunnen gooien; of ja betere voor gezocht; schermen waren redelijk maar moest aan gelast, bumper was van een type 1 , motorkap was aan de bij de scharnieren aan de hoeken verbogen, gescheurd en de gaten van de scharnieren waren versleten en er zat een linker koplamp bij in plaats van de rechtse die stuk was.. Ik nog geprobeerd er iets van te maken, maar dat werd niks. Toch maar anderen onderdelen erbij gezocht, bumper zelf gerepareerd. Het richten heb ik op een onconventionele methode gedaan, ik zeg hier niet hoe want dan krijg ik commentaar. Ben een pietje precies en na veel uren werk is dit toch gelukt en het resultaat mag er zijn. Nu moet ie enkel nog gespoten, maar dat doe ik in het voorjaar, want dan neem ik hem helemaal onder handen, het beetje roest wat er zit wegwerken, zijbeplating eraf en ook metalic zwart spuiten en wat nieuwe raamrubbers erin. Ik kan in iig rond rijden nu.
Ik heb al diverse werkplaatshandboeken gedownload en al gretig gebruik van gemaakt. Ben nu bezig met Wis Ecp net te downloaden, die heb ik snel aan de praat. Dus het is mijn hobby geworden en doe hem niet meer weg.
Groetjes,
Jos