Pagina 1 van 1
Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
01 maart 2011, 19:02
door Wimada
Vandaag weer een nuttige dag gehad .
De katalysator leeggemaakt,Wat een bende !!!
100_1047 - kopie.JPG
Met de lange boor met machine erin en hakken maar
100_1046%20-%20kopie.JPG
Kreeg de Kat niet goed compleet onder de auto los dus de
slijper erin.
100_1048%20-%20kopie.JPG
door het ronddraaien van de boor bleek dat er ook nog een partij staalwol rond de
boor vast zat watmet geen mogelijkheid door het uitlaatgat kon.
100_1051%20-%20kopie.JPG
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
01 maart 2011, 19:10
door Wasibi
Maaruh, waarom zou je dit willen doen? (ipv pijpje ertussen).
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
01 maart 2011, 19:12
door Wimada
Mooie verbinder gehaald bij Centurion van 54.5 mm
past als een p.k in een weesmeid
100_1049 - kopie.JPG
Morgen even dichtlassen want vrouwtje belde dat ik moest komen eten.
en rotzooi opruimen auto slaapt vanavond buiten.
100_1045%20-%20kopie.JPG
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
01 maart 2011, 19:15
door Wimada
Waarom pijpje ertussen?
Ja waarom ?
Gr. Wim
kan altijd nog .
En wacht het eea af voor RVS .vandaar.
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
01 maart 2011, 19:19
door Wimada
Had nog rondje gereden zo om er zeker van te zijn dat de Kat leeg was
maar kon het nadien ook zien toen hij was opengeslepen en er weer
onderuit was.Was wel een mooi gezicht die sneeuw achter de auto.
Morgen alles monteren en hopen dat er wat meer power inzit.
De lamda sonde kon ik zonder enige moeite met 22 mm sleutel losdraaien.
Ik weet niet of deze electrisch moet blijven aangesloten?
Gr. Wim
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
01 maart 2011, 19:42
door Wasibi
Yep! Die lambdasonde is onderdeel van je injectie systeem. De kat niet.
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
01 maart 2011, 21:40
door Wimada
Oke
Maar hoe weet je dan of de lamdasonde werkt ?
Gr. Wim
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
02 maart 2011, 00:39
door Leeflang
Dat kun je zien door een voltmeter aan te sluiten tussen pinnen 2 (massa) en 3 (frequency valve control) van de diagnose stekker (die ronde stekker op de linker wielkast onder de motorkap, als je voor de auto staat dus rechts
).
Als het goed is moet bij draaiende motor en hete uitlaat (eerst een stukje rijden dus) de spanning fluctueren om 12,2 volt.
De spanning moet niet op een vaste waarde lager of hoger blijven staan.
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
02 maart 2011, 19:29
door Madcat
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
02 maart 2011, 22:05
door Wimada
Hoi Ron
Heb jij ook een Amerikaan dan ?
Ik weet niet of de mijne ook achteraf is gemonteerd?
Ga Zaterdag eerst even de Lamda meten.
Gr. Wim
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
02 maart 2011, 22:08
door Madcat
nee geen amerikaan daarom schreef ik al erbij dat t bij mij n achteraf montage was, had even niet in de gaten dat je n amerikaanse had
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
02 maart 2011, 22:32
door Panzerkampfwagen
Re: Katalysator leegschudden !
Geplaatst:
03 maart 2011, 07:31
door Wasibi
Als er een lambdasonde zit, zal er ook een taktventiel bij de K-Jet zitten. ziet er uit als een electrische injector met aan weerszijden een slang. De duitse versies met achteraf gemonteerde kat EN L-sonde hebben een regelklepje op het stationair lucht circuit voor zoveel ik weet.
Je kan ze allebei buiten bedrijf stellen door het taktventiel electrisch los te koppelen of het duitse systeem af te pluggen. Wel opnieuw afstellen!
Maar waarom zou je het willen? Als het werkt zou ik het laten zitten. de kat zelf heeft totaal geen invloed op de motorregeling.