Pagina 1 van 1

"telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 24 jul 2020, 00:48
door Sieggy
Beste,

Zoek een "telefoonschijf" voor mijn luchtmassameter.
De diameter is 100mm.

Alvast bedankt,
Sieggy

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 28 jul 2020, 01:04
door Renegade50
Die heb ik volgens mij nog ergens liggen. Zal van de week even zoeken.

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 28 jul 2020, 20:52
door Sieggy
Dat zou fantastisch zijn!

Dus exact 100mm zoek ik.
Dat is een schijf van tien centimeter en nul millimeter.

Dan kan ik weer wat op het gas stampen, want momenteel rijd ik rond zoals opa Flodder.

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 28 jul 2020, 22:40
door Bertorelli
Of honderd millimeter en nul centimeter B)

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 28 jul 2020, 23:00
door Sieggy
Dat klopt ook, Bert :-)

Ik had een tijdje terug contact met iemand die het verschil niet goed kende tussen mm en cm.
Die had een schijf liggen van 100,5 mm zogezegd.
Na ontvangst bleek het een schijf van 105 mm te zijn...

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 29 jul 2020, 13:44
door Renegade50
Ik heb hem gevonden maar is echt 105mm, dus niet de goede voor jou. Deze komt van een 500SEC af en heeft altijd perfect gewerkt. Waar moet hij opkomen dan?

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 29 jul 2020, 19:28
door BenzHans2
De 560 hebben orgineel een 100 mm.
961 motor heeft 110 en een 963-965 hebben 105 mm

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020, 00:52
door Sieggy
Gevonden en besteld!

https://www.lpgonderdelenshop.nl/epages ... onderdelen

Ik had deze website vroeger nochtans bekeken en niet teruggevonden. Blijkbaar is hun voorraad weer aangevuld?

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020, 01:05
door Sieggy
Nadat deze schijf geïnstalleerd zal zijn, rijd je dan na de knal probleemloos verder?

Of is er nog steeds een kans op pech onderweg? (losvliegende "sigaren", rubbers die losschieten, enz.)

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 30 jul 2020, 15:40
door Vlim
Nee. Meestal is de arm waarop de schijf zit gemonteerd ook verbogen na een backfire.

Vaak ook de onderbak gescheurd.

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 01 aug 2020, 13:49
door Iwema LPG
Back-fire's ontstaan uit een slechte ontsteking.
Er kunnen vele oorzaken zijn maar bij Mercedes is het meestal een luchtlek in de inlaat of slechte vonk.

Je kunt dit waarnemen in de uitlaat.
Als de uitlaat staat te "puffen" als de motor stationair loopt, dan heb je een probleem.
Er worden verbrandingen overgeslagen!

Op " niet toegestaan " kun je zien hoe stabiel een Mercedes motor moet lopen.

De ontsteking van de Mercedes is extreem krachtig.
Als de vonk door welke oorzaak dan ook slechter is kunnen er back-fire's optreden.
Tevens verlies je motorvermogen bij zwaardere motor belasting.

Ik zou de oorzaak opsporen en verhelpen, anders heb je zo weer een kromme telefoonschijf of een gescheurd rubber onder de K-Jetronic.

Ben nu ook bezig aan en 117 motor met beide problemen.

Kom je er niet uit laat het dan maar even weten.

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 02 aug 2020, 18:55
door Sieggy
Beste,

De motor werd grondig gereviseerd door een specialist.
Er werd verschillende malen een rooktest uitgevoerd. Enkel aan de gasklep is er een vacu├╝mlek, maar dit schijnt normaal te zijn.

De volledige ontsteking (incl. bobine) werd vernieuwd.

Heb sedertdien 2 backfires gehad.
Eerste maal na kickdown (mag ik niet meer doen omdat bij dit type motor het mengsel daardoor te arm wordt).
Tweede maal in een haarspeldbocht waarbij ik wat gas gaf.

Wat kan er volgens jou nog verholpen worden?

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 02 aug 2020, 20:18
door Vlim
LPG uitbouwen, dan heb je er geen last meer van :mrgreen:

Maar meest voorkomende problemen zijn een te kleine capaciteit van de verdamper en LPG ophoping in het inlaatraject door een niet helemaal lekker functionerende installatie.

Een elektronisch geregeld ventiel wat de LPG toevoer afsluit bij een gesloten gasklep of stuwschijf helpt al erg goed. Een inmiddels overleden specialist in Duitsland had goede ervaringen met dat soort systemen, maar dat vond men in Nederland meestal te duur, want gas rijden moest vooral goedkoop...

Re: "telefoonschijf"

BerichtGeplaatst: 12 aug 2020, 23:26
door Bram Jansen
Dag Hugo,
Gemakshalve ga ik er van uit de de hulp die je op dit forum biedt, geheel gratis is. Dit forum bestaat voornamelijk uit hobbyisten, wordt volledig gesponsord door Klasseklassiek en reclame voor je bedrijf wordt daarom hier niet op prijs gesteld.

Ik zeg niet dat jij je schuldig maakt aan schaamteloos adverteren op kosten van Klasseklassiek maar daar lijkt het af en toe wel op. Tenzij je uitnodigingen gratis zijn. Dan kun je dit bericht als niet geschreven beschouwen natuurlijk.

Dus wil je hier kennis op doen en delen, op vriendschappelijke basis, graag.
Een andere optie is er niet.

Lex
PS
bovenstaande geldt voor alle Wclubs.


Iwema LPG schreef:Back-fire's ontstaan uit een slechte ontsteking.
Er kunnen vele oorzaken zijn maar bij Mercedes is het meestal een luchtlek in de inlaat of slechte vonk.

Je kunt dit waarnemen in de uitlaat.
Als de uitlaat staat te "puffen" als de motor stationair loopt, dan heb je een probleem.
Er worden verbrandingen overgeslagen!

Op " https://www.youtube.com/watch?v=iTmV6XB84" kun je zien hoe stabiel een Mercedes motor moet lopen.

De ontsteking van de Mercedes is extreem krachtig.
Als de vonk door welke oorzaak dan ook slechter is kunnen er back-fire's optreden.
Tevens verlies je motorvermogen bij zwaardere motor belasting.

Ik zou de oorzaak opsporen en verhelpen, anders heb je zo weer een kromme telefoonschijf of een gescheurd rubber onder de K-Jetronic.

Ben nu ook bezig aan en 117 motor met beide problemen.

Kom je er niet uit laat het dan maar even weten.