Pagina 3 van 3
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
30 okt 2017, 21:51
door Robby
IMG_9227.JPGIk heb er dus een alarmmodule inzitten. De stekkers waren afgeplakt. Ik heb de tape verwijderd en weer ingestoken en ik heb alarm op de auto. Zou dit vanwege het stroom gebruik zijn afgeplakt?
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
30 okt 2017, 22:53
door Neerven
Meten is weten!
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
31 okt 2017, 00:00
door RD500SEC
Als je vannacht wakker wordt van de sirene weet je waarom hij was losgehaald/afgeplakt
vaak is de interne accu van de sirene defect, dat geeft de bovengenoemde valse alarm meldingen.
natuurlijk kan er ook iets anders mis zijn.
wat de lekstroom aangaat, sluit ik me bij Neerven aan.
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
31 okt 2017, 00:17
door Frank117
Het interne accupakket bestaat uit 8 standaard oplaadbare batterijen, van het vroegere nikkel/cadmium type.
Je zou ze kunnen vervangen, want kapot zijn ze zeker na ongeveer 30 jaar.
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
31 okt 2017, 01:38
door Leeflang
In de module die ik hier heb (een Europese versie) zitten geen accu of batterijen, alleen wat weerstanden, condensatoren, diodes, IC's en twee relais (het blauwe blokje en het metalen ding daarnaast.
alarm.jpg
De schema's laten ook geen accu of batterijen zien.
Er zijn wel een boel aansluitingen naar zaken die bewaakt worden.
Daarvan hoeft er maar eentje ergens een slechte verbinding te hebben om tot valse alarmmeldingen te leiden.
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
31 okt 2017, 11:31
door Frank117
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
31 okt 2017, 12:48
door Vlim
Ik meen me te herinneren dat ze meestal werden afgekoppeld in verband met valse meldingen, meestal veroorzaakt door de wegsleepdetector. Die zat achter in de kofferbak bij de tank.
Dat tikkend geluid is het relais voor de sirene.
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
31 okt 2017, 14:48
door Leeflang
En die sirene (0035426820) lijkt me een doodnormale claxon
0035426820.jpg
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
31 okt 2017, 16:30
door Vlim
Dat klopt, zeker bij de vroege versies. Daar zit in de wielkast aan de passagierskant, achter de koplamp, die claxon gemonteerd achter een metalen roostertje.
Was een quick fix bij een falend alarm: gewoon de contacten van de claxon eraf trekken: Stilte
Dan hoorde je wel in de voetenruimte het relais van het alarm klikken, maar zonder de claxongeluiden.
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
17 nov 2017, 14:56
door 126
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
17 nov 2017, 20:00
door Robby
Ik was verzekerd bij Mercedes in Utrecht. In de clausule stond dat ik het wrak niet mocht terugkopen als eerste bieder om te voorkomen dat dit wrak nog eens op de weg zou komen. Dit moest vernietigd worden, volgens de verzekering!
De auto heeft blootgestaan aan een ontzettende hitte dat geen onderdeel nog veilig bruikbaar zou zijn.
Ik vraag me af of deze verkoop legaal is!
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
17 nov 2017, 21:51
door RD500SEC
Ik zie niet in waarom je onbeschadigde onderdelen niet zou kunnen verkopen, de auto staat niet in zijn geheel te koop.
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
18 nov 2017, 09:43
door Wimada
koplampen,wiswas,bumpers,velgen,op het eerste gezicht nog te gebruiken,wiswas compleet wordt al gauw €250 voor betaald !
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
18 nov 2017, 10:40
door Robby
Kies heeft 155 euro betaald voor de hele auto!
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
18 nov 2017, 13:18
door Gerko
En hij krijgt nog premie om je auto te demonteren, dus als hij de onderdelen verkoopt heeft hij winst. Goh wat raar, daarom heb je een zaak toch om wat te verdienen? Niets illegaals aan. Alleen altijd jammer voor de gedupeerde. Je had dit liever niet gewild.
Aangepast spreekwoord vanuit de demontage branche is: your crash, my cash.
Niet leuk natuurlijk maar wel de realiteit...
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
18 nov 2017, 20:02
door Wimada
Inderdaad de een zijn dood de ander zijn brood,beetje wrang maar is niet anders !
Re: Ontelbaar veel uren
Geplaatst:
19 nov 2017, 13:04
door Robby
Klopt, maar ik had ook een koper ervoor en ik mocht hem niet kopen volgens de verzekeringsclausule om te voorkomen dat hij weer in het Nederlandse verkeer terecht zou komen.