Pagina 2 van 4
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
20 jun 2013, 18:51
door Munnitara
www-uitlaat.nl is de maker van dit mooie spul.
Kosten voor totale middenstuk 300 euro.
Middenstuk is zo gemaakt dat voor en achter stuk eenvoudig te wisselen is voor RVS pijpen.
Dit hoeft bij mij niet want is volgens hem nog goed.
Achter stuk incl niertjes maakt hij ook.
Helemaal gespecialiseerd is hij op de einddempers hier kan je je eigen geluidwens uit krijgen.
Zo je vragen beantwoord?
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
20 jun 2013, 19:46
door Peter R.
Ah neen
De spaghetti...DIE interesseert mij
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
20 jun 2013, 23:49
door Collazos
Wou je die vervangen in plaats voor het gietijzeren exemplaar ?
Er is daar toch geen ruimte voor om zo'n spaghetti uitlaat te monteren ?
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
21 jun 2013, 06:33
door Douwe
Ik vind het een hoop geld voor een stel zo goed als rechte pijpen
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
21 jun 2013, 07:04
door Peter R.
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
21 jun 2013, 10:37
door Collazos
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
21 jun 2013, 19:29
door Buurman
Die 300 euro heb je er zo weer uit gezien de besparing op de brandstof
En voor anderhalf uur werk ( ca 50= per uur), de materiaal kosten, geleverde kwaliteit en garantie achteraf ........
Ik zou zeggen het is het waard.
Ga zelf eens aan de gang als je geen verstand van zaken, lasapparatuur incl de vaardigheden om te laasen, brug en ander benodigd gereedschap hebt....
Ik zou zeggen goede investering, zeker daar de kats weer terug kunnen .
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
21 jun 2013, 23:08
door Gerko
ga ik onthouden !!! einddemper van mn 300SDL is slecht, wil graag RVS vandaar. bedankt voor de tip, prijs klinkt erg netjes !
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
21 jun 2013, 23:14
door Gerko
oh ja, voor degenen die vragen of kat verwijderen bij APK geen probleem geeft :
ik ben APK keurmeester. De kat verwijderen is geen probleem. Zowel voor de APK niet als technisch niet. De W126 heeft alleen nog maar een lambda sonde vóór de kat, en die blijft heus wel meten, al heeft het geen zin meer. ( lambda is puur voor milieu, in combinatie met de kat ) eigenlijk alle oude auto's blijven aan de APK emissie eisen voldoen na verwijderen kat.
Bij oude auto's met bijv. een rammelende kat word ook wel eens de kat leeggehaald. het is natuurlijk geen originele oplossing, maar wel 1 die fors euro's scheelt!
De modernere auto's hebben ook nog een 2e lambda sonde ná de kat, die contoleert de werking van de kat. in dat geval kun je de kat NIET weghalen.
groet, gerko
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
22 jun 2013, 08:19
door Munnitara
image.jpg image.jpg
Nog even de beloofde foto's
De laatste meting geeft nu aan dat het verbruik nu gemiddeld 1 op 8 loopt.
Dit uiteraard met e lange afstanden die ik rij.
De prijs voor het geleverde werk is inderdaad een goede deal zeker gezien hoe netjes dit is uitgevoerd.
Ik wilden geen prutswerk en een oplossing voor de toekomst.
Met mijn km is het bedrag er weer binnen 4 maanden uit waarna het alleen maar bespaard.
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
22 jun 2013, 09:11
door Peter R.
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
22 jun 2013, 10:57
door RedLelie
Ik moet zeggen mooi gedaan hoor allemaal
Echter bij de cijfers zet ik wel wat vragen
1e het verbruik zou ervoor 1 op 5,5 zijn
2e verbruik erna 1 op 8
3e opmerkelijk verschil in trekkracht
Ik kan me niet voorstellen dat je met een juist afgestelde 500 geen 1 op 8 kan halen op benzine
Bij 1 op 5,5 moet je wel extreem gassen
Ook een opmerkelijk verschil in trekkracht kan alleen maar duiden op slechte afstelling of niet meer goed werkende kat
Zelf heb ik een 500 met kat en op LPG en deze rijd super
Verbruik altijd net beter dan 1 op 6 en bij een korte vakantie in Duitsland met allemaal binnendoor wegen, dus niet harder dan 90 100 haalde ik zelfs de 1 op 7
Het verbruik op benzine is mij niet bekend, maar wel wordt meestal gerekend met 20% meer verbruik op LPG uitgaande van 1 op 8 zou het dan 1 op 6,4 op LPG kunnen zijn en dat klopt wel aardig
Gr.. Jan
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
22 jun 2013, 11:34
door Arens
Tja 300,- euro ik was ongeveer 400,- euro kwijt (materiaal RVS, dempers ,vulling gasfles) en n paar avonden hobbyen zonder brug dus op de grond.
T is maar net waar je voor kiest en wat je zelf kunt/wilt en in hoevere je afhankelijk bent van anderen, ik kan zelf niet lassen, voorwerk zelf gedaan afgelast door n vriend die ook druk was, uiteindelijk heeft het 3 maanden geduurd voor t af was ( moet nu nog n mooi eindstukje opkomen)
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
22 jun 2013, 11:37
door Arens
nog wat fotos
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
22 jun 2013, 11:41
door Wimada
Ook n andere "" Grom "" nu Richard ?
Gr. Wim
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
22 jun 2013, 11:47
door ArieSEC
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
22 jun 2013, 11:49
door Arens
De RVS dempers zijn standaard open van binnen als je dat zo laat krijg je idd een brullende uitlaat (2 dagen zo mee naar t werk gereden ) Heb hierna 2 geperforeerde plaatjes in het einde van iedere demper gelast nu heb ik een normaal geluid met normaal rijden en als ik wat dieper het gas in trap dan komt er een grom in, precies naar mijn smaak nu.
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
23 jun 2013, 10:38
door Munnitara
Tja ik kan van het verbruik niets anders maken echter loopt het verbruik nu weer wat op.
De reden is dat ik nu de airco weer aan de gang heb gekregen en af heb laten vullen.
Niet echt nodig nu met dit weer maar ja voorbereid op wat komen gaat hoop ik.
De dubbele uitlaat vanaf spruitstuk is standaard 2x 2 per kant is standaard.
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
23 jun 2013, 19:07
door Martien
Kan iemand mij aan het telefoonnr/adres helpen van diegene die deze RVS pijpen maakt?
Gr. Martien.....
Re: Verwijderen Katalysator
Geplaatst:
24 jun 2013, 07:30
door Munnitara
Hierbij het adres
www.rvs-uitlaat.nl/RVS uitlaat op maat gemaakt met geluid en eindstyling naar wens. Wij onderscheiden ons door onze hoge kwaliteit!
Prijzen - JMTuning - Contact - Gallery