Pagina 1 van 1
Loodvervanger
Geplaatst:
08 maart 2018, 00:23
door 500SECAMG
Beste forum leden,
Ik zit met een vraag.
Moet ik bij mijn W126 260SE (M103) uit 1986 loodvervanger bij de benzine doen?
En als dit het geval is, is het dan schadelijk om zonder te rijden?
Ik hoop dat jullie mij hier wat meer info over kunnen geven
Alvast bedankt!
Re: Loodvervanger
Geplaatst:
08 maart 2018, 00:58
door Leeflang
Je hebt geen loodvervanger nodig.
Alleen 280's van voor 04-1985 en 380's en 500's van voor 09-1981 hebben geen geharde klepzittingen en kunnen minder goed tegen loodvrije benzine, alle andere W126's hebben geharde klepzittingen en kunnen prima functioneren zonder de extra smerende werking van het lood (of de loodvervanger).
Re: Loodvervanger
Geplaatst:
08 maart 2018, 10:00
door 500SECAMG
Bedankt voor de reactie!
Re: Loodvervanger
Geplaatst:
08 maart 2018, 18:37
door Croess
Nu heb ik er toch een vraagje over het al dan wel of niet toevoegen van loodvervanger.
Op mijn 280SE van 84 kleeft een sticker Bleifrei super. En dit is nog de originele van toen. Zou het kunnen dat de laatste m110 motoren toch geharde zittingen hebben?
Miss omdat ik een duitse wagen heb?
Mvg
Re: Loodvervanger
Geplaatst:
08 maart 2018, 20:01
door Leeflang
Zou kunnen, als hij een katalysator (gehad) heeft of voorbereid is voor een katalysator.
Re: Loodvervanger
Geplaatst:
08 maart 2018, 21:09
door Croess
Auto was uitgerust met een katalysator, maar die heb ik er tussen uit gehaald. Voor zeker te zijn miss de kop er maar eens afhalen. Maar het zou dus kunnen dat de zittingen gehard zijn.
Re: Loodvervanger
Geplaatst:
08 maart 2018, 21:35
door Leeflang
Ik denk niet dat je het zien kunt, maar dat is ook niet nodig, het is wel zeker dat hij dan geharde klepzittingen heeft.
Met een katalysator mag nooit loodhoudende benzine gebruikt worden, dat zou de katalysator vernielen.
De motor is dus aangepast aan loodvrije benzine, o.a. met andere klepzittingen.
Je zult ook een luchtpomp en uitlaatgasrecirculatie hebben, voor zover niet gedemonteerd bij verwijderen van de katalysator.