door Yugo45 » 29 nov 2010, 16:08
Het rare is ik, heb onder schakelaar kapje wel een lampje net zo als onder kapjes van ventilator of verwarming, maar die doet alleen als je mist installatie ingeschakeld.
Dat heb ik per “ongeluk” ontdekt, ik wou gaan kijken of het lampje onder schakelaar kapje niet toevallig kapot was, en trok ik schakelaar kapje uit, en schakelaar ging me. Dus moet schakelaar uitgetrokken worden bij schakelen?!
Wat ik eigenlijk wil maken is dat je oriëntatie licht hebt, zo dat je schakelaar in donker kan zien.
Dus op het moment dat auto draait, moet lampje gaan branden achter schakelpaneeltje zo dat je licht schakelaar in het donker kan vinden. Ik weet niet of het bij iedereen met type 1 het zelfde is, of is mijn schakelaar kapot. Of is het gewoon niet geval bij deze auto’s. Zo niet dan ga ik hem zelf maken. Maar eerst wil ik weten of het niet over een kapotte schakelaar gaat.
Ik denk niet dat er verschil is tussen SEC of SE, SEL uitvoering.( misschien mist lampen of zo)
Hierbij mijn vraag: hoe werkt in principe dit licht schakelaar bij verschillende types en daarbij bedoel ik SEC of SEL uitvoering en met of zonder originele mistlampen, of zijn ze allemaal hetzelfde?
Groetjes