Pagina 2 van 2

Re: LPG en kleppen ......

BerichtGeplaatst: 11 jul 2014, 22:57
door Ruimerke
Wellicht niet zo makkelijk om zelf te doen? Dat wil ik dan wel eens leren. Als het dan toch regelmatig moet afgeregeld worden, dan beter zelf kunnen dan niet. Ik kijk wel even op het forum rond of er een how to do it te vinden is...
Anders even you tuben zekers. Man man ik word nog een geweldige garagist zie.

Re: LPG en kleppen ......

BerichtGeplaatst: 11 jul 2014, 23:01
door Peter 500SEC
Wat houd dat in, geregeld kleppen stellen ?, eens per maand, eens per jaar of na tig gereden kmters

Volgens mij heeft dit iets met het aantal gereden km te maken of vergis ik mij hier ?

Zelf rij ik 5 - 7 duizend km per jaar met mijn SEC en of er ooit de kleppen zijn gesteld met een grote beurt, is mij eigenlijk niet bekend

Hoeveel km per jaar rij jij met je hobby auto ?

Re: LPG en kleppen ......

BerichtGeplaatst: 11 jul 2014, 23:24
door ElGriffo
Een M110 is een hele andere motor peter

De V8 heeft een hele andere constructie

Re: LPG en kleppen ......

BerichtGeplaatst: 11 jul 2014, 23:26
door Peter 500SEC
Houd dat in dat er geen kleppen gesteld moeten worden Marco ?

Re: LPG en kleppen ......

BerichtGeplaatst: 11 jul 2014, 23:35
door ElGriffo
Daar is al geruime tijd een meningsverschil over
Ik vind dat je iedere 60.000 km de basis afstelling
Moet controleren . Wat belangrijker is dat je de conditie
Van de hevels en nokkenas beoordeeld.

Re: LPG en kleppen ......

BerichtGeplaatst: 12 jul 2014, 00:09
door Weizengelb
Ja de W126 8 cylinders hebben hydraulische klepstoters en hierbij heb je dus geen "vaste" klepspeling zoals bij de oudere motoren waar ik meer ervaring mee heb (zoals de M110).

Maar schijnbaar moet je ook bij de nieuwe motoren nog wel eens naar de kleppen kijken. Als de nokkenas of stoters zijn ingelopen is het al te laat natuurlijk.

Maar om terug te komen op de M110, als ik een nieuwe of onbekende auto heb zou ik eerst eens de klepspeling opmeten en goed instellen.
Meestal zie je wel dat de achterste cylinder wat minder speling heeft op de uitlaatkleppen (omdat deze het warmst wordt). Dan controleer je het nog een keer na 5000 km. Moet je dan veel bijstellen dan moet je een interval van 5000 km aanhouden anders ga je naar 10000 km.

Math
200Tkleppenstellen.JPG

Re: LPG en kleppen ......

BerichtGeplaatst: 12 jul 2014, 03:43
door Ruimerke
Hoi,

Hoeveel km ik per jaar rij met die wagen is mij nog onbekend omdat ik hem nog maar een paar maanden heb. Maar afgaande op wat ik nu heb gereden , denk ik iets van een 10000 km? misschien iets minder.... dus echt veel is dat niet.

Re: LPG en kleppen vervolgverhaal

BerichtGeplaatst: 12 jul 2014, 13:18
door Ruimerke
Ben de auto net gaan terughalen bij de "garage". Nu een heel ander verhaal. Nu zou de installatie gas verliezen/lekken... en zou opnieuw moeten afgesteld worden. Nu dus plots geen verbrande kleppen meer, die zouden in orde zijn en niets te regelen.... hij ploft nog steeds als een Barkas van destijds , maar hij is piekfijn in orde...
Begrijpe wie kan. Ik zal de gasinstallatie maar eens laten checken voor alle veiligheid.

Re: LPG en kleppen vervolgverhaal

BerichtGeplaatst: 12 jul 2014, 14:15
door RedLelie
Met ploffen zou ik niet op gas gaan rijden, dat is vragen om moeilijkheden.
Ik hoop dan ook dat hij op benzine nog goed loopt.
Ik weet niet hoe oud de installatie is, maar het membraan van de verdamper wil nog wel eens stuk gaan en dan heb je een lekkage.
Is het niet de verdamper dan zie je als hij behoorlijk lekt ijsvorming op de plaats van het lekken.
Is het minder dan moet je het ruiken en kun je met zeepsop smeren ontdekken waar de bubbels komen.

Succes ermee, maar ga vooral ook naar de gasboer.

Gr.. Jan

Re: LPG en kleppen vervolgverhaal

BerichtGeplaatst: 12 jul 2014, 14:32
door Bram Jansen
Onderwerpen samen gevoegd.
Beide topics zijn van de zelfde topic starter en gaan beide over zijn kleppen en LPG, daarmee is elke topic een vervolg van de vorige topic. :think:

Lex

Re: LPG en kleppen vervolgverhaal

BerichtGeplaatst: 30 nov 2014, 19:39
door Ikke_Jerre
Hey Cisse,

Hoe is het afgelopen?
Is je probleem opgelost? Ben je bij een LPG installateur geweest?