Deze week ben ik eigenaar geworden van een mooie donkerblauwe 280S op LPG.
Het is een erg mooie auto vind ik zelf, maar er is ook wel hier en daar wat werk nodig.
Hij heeft natuurlijk een automaat. Verder een elektrisch schuifdakje. Verder zitten er eigenlijk geen luxe opties op. Maar wat er niet is, kan ook niet kapot.
Hij loopt op LPG en benzine, maar het lijkt of hij op vijf poten loopt. Om te beginnen heb ik de bougies er maar eens uitgehaald. Sommige gingen er maar met moeite uit, en ik was blij dat er geen één gebroken was. Ze waren aaridg verkoold, en de elektrodenafstand was ook een stuk te groot. Daarna heb ik de kleppen gesteld, dat heb ik gedaan op 0,10 in en 0,25 uit. 4 van de 6 uitlaatkleppen hadden helemaal geen speling meer! Ik wacht nu nog op de nieuwe bougies, en dan kan ik hem weer in elkaar zetten en gaan testen. Ik hoop dat dit de problemen van het slecht lopen oplost. Ik hoop in ieder geval niet dat het een carburateur probleem is, want hier heb ik weinig verstand van.
Verder geef ik hem natuurlijk gelijk een beurt, alle olie, en voor de zekerheid ook maar de koelvloeistof.
Hij staat mooi in de lak, alleen heeft hij, zoals bij vele het geval is, roest op de wielkast randen. In de toekomst wil ik dit ook nog gaan aanpakken.
Verder heb ik nog een W124 300D, maar ik denk dat deze er over een tijdje weer uit gaat als de s goed bevalt
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.