Na al vele verhalen en problemen van andere automaatbakken gelezen te hebben hierbij mij verhaal
De automaat slipt van zijn 2e -> 3e versnelling, is een veel voorkomend probleem. De automaat lekt olie (zie foto)
IMG_0090.JPG
Wat heb ik er aangedaan:
- K1 piston vervangen
- olie vervangen (incl koppelvormer)
- filter vervangen
- bakdruk omhoog en omlaag
Nadat ik de punten K1, olie en filter had vervangen ben ik met de auto gaan rijden en het slippen is iets verminderd. Wat me opvalt is dat er een ATF lucht in de auto komt zodra de automaat van 2 naar 3 slipt. Ik had op het forum gelezen dat de bakdruk nog wel wat uit kon maken, aangezien mijn automaat niet bonkt naar een van de versnellingen... Hop de druk iets verhoogd en mijn automaat begon direct te bonken na het schakelen. Telkens een tandje teruggedraaid, totdat het bonken stopte.
Nu staat de bakdruk iets hoger (1 tandje), maar het slippen is nog niet verholpen. De automaatbak schakelt perfect van 1 naar 2 en van 3 naar 4.
Wat zou het kunnen zijn? Moet ik een andere pen / piston vervangen. Ik las namelijk op dit forum dat er een K1 (1 naar 2) K2 (2 naar 3) en een B1 (3 naar 4) piston in zit.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.