door Djowy » 02 dec 2012, 13:20
Hallo allemaal
ik vind al die reacties erg leuk.
ik kan mij voorstellen dat er gedacht word reviseren bij 60.000 km is dat wel goed. hier het verhaal:
ik kreeg problemen met de koeling en al snel bleek het de koppakking te zijn. dus sleutelen maar en de kop eraf toen was het duidelijk dat de koppakking totaal verrot was. ik had wel eens gehoord dat het wel vaker voorkwam bij een auto met weinig kilometers.het is een geïmporteerde uit Zuid-Frankrijk en heeft inderdaad veel stil gestaan. Toen de kop erafwas en een blik in de zuigerwanden waren deze toch wel aangetast door de koelvloeistof.Als de boel dan toch los ligt dan ook de motor er maar uit.hij is opgeboord ,nieuwe zuigers eigenlijk is alles vernieuwd.volgens de vakmensen klopt het wel dat deze motor maar 60.000 km heeft gelopen schijnen ze te kunnen zien aan lagers en zuigers.was ik wel blij om dat ik niet besodemieterd ben.Ik doe dit samen met mijn buurjongen die een uitstekende automonteur is .Voordeel is wel dat ik van de hele motor ieder onderdeeltje nu weet te zitten.De motor zit er inmiddels weer in en heb nog wat problemen met de vacuüm slangetjes daarom heb ik het boek Reparaturanleitung Mercedes 280S, 280SE, 380SE, 500SE 1979-19 (ASN RA 662) = Euro.29,95 bij autoboeken winkel besteld. ik hoop dat hij volgende week weer loopt
groet Henk