er is al het e.e.a. geschreven over het afstellen van de stuurhuizen. bij mijn W123 heb ik het ook wel eens gedaan en las in een boek hoe dat moest o.a... wil het nu bij mijn W126 gaan doen, maar las op een ander forum het onderstaande van iemand (lang niet meer op dat forum geweest), maar blijkbaar wel een productspecialist in de automotive hoek is/was. ik dacht dus, dat onze W126's hetzelfde afgesteld werden als de stuurhuizen van de W123?? zie onderstaande. weet iemand wat nu 'de echte waarheid' is over het afstellen?
"Bij een W126 stuurhuis zit de speling in de kogelkringloop.
na verloop van tijd zal de omloop en de worm as wat slijten, waardoor de speling toe neemt.
Zomaar even een revisie setje heeft weinig zin.
Ook als je alles kompleet hebt is het afstellen van zo een stuurhuis ook niet echt makkelijk.
Er zit tevens een imbus op voor afstelling, maar deze is NIET om speling weg te stellen, zoals je kan doen bij bv een W123.
Het W126 stuurhuis heeft intern een nok waar een geveerde pal overheen loopt.
Deze geveerde pal zorgt dat eventuele speling op de tandheugel weggedrukt wordt.
Met de imbus stel je de voorspanning van deze veer in.
De nok is dusdanig dat het stuur in het midden gebied zwaarder loopt.
Deze imbus moet je afstellen met een moment meter op je stuur, en de stuurstangen onder de auto losgekoppeld.
Wat bij deze stuurhuizen wel goed te doen is, is verhelpen van lekkage.
Zo'n beetje al die dingen lekken.
Hiervoor is een pakking set te krijgen, waarmee je rondom alle pakkingen kan vervangen.
Pas wel op waar je aan begint, want je moet hiervoor wel het hele stuurhuis uit elkaar halen.
Meestal lekken die dingen uit alle hoeken en kieren, niet alleen bij de rubber afdichtingen.
Het is wel een goede gelegenheid om je stuurhuis eens schoon te maken.
Meestal zitten die dingen na al die tijd vol met drap."