Hallo,
Ik ben sinds 2007 in het bezit van mijn 380SEL uit 1983, kleur goud met een groen stoffen interieur. Heerlijk fout, maar volledig passend in het tijdsbeeld van de jaren 80. Verder is hij volledig origineel. Ook de kilometerstand van 197.000 was aantoonbaar echt. Verder is de auto voorzien van een geregelde 3-weg katalysator. Kost een paar PK-tjes, maar heeft weer als voordeel dat hij ook is toegestaan in steden waar milieuzones van toepassing zijn.
Ik heb de auto destijds in Duitsland via internet van een particulier als hobby-auto gekocht. Zo wordt hij ook gebruikt. Dus alleen op zon- en feestdagen en in de vakanties. Tot op heden geen seconde spijt van gehad.
Het is overigens wel grappig dat de auto zulke specifieke zwakken punten kent. Bijna iedereen krijgt hier wel vroeg of laat een keer mee te maken. Zo ook ik. Daarom is dit Forum ook van grote waarde omdat het veelal een hoop zoekwerk scheelt. Bovendien is het leuk (en leerzaam) om er in verloren uurtjes een beetje doorheen te surfen ....