Het is een prima initiatief om deze site op te zetten.
Ik ben als Belg sinds lange tijd lid van de club via MSN, en nu via deze site.
Toen ik in 1980 voor het eerst een 126-model zag, dacht ik...YESSS eindelijk een Mercedes waar ik de kriebels van krijg, ooit heb ik er zo één.
Het was pas in 1999 dat ik er één vond die voor mij betaalbaar was : een 280SE van 1982. Het was een ceremoniewagen geweest, dus weinig kilometers en een optielijst om U tegen te zeggen.
Ondertussen is die taksvrij. Ik heb er de laatste jaren een pak kosten aan gehad, maar hij is het waard (vervangmotor, stuurhuis, achterbrug, rempompen, uitlaat). Hij rijdt nu weer als op een fluwelen matje.
Vorig jaar vond ik bij een oude dame uit mijn buurt een 260SE van 1990. De dame had die wagen al 7 jaar in de garage staan, sinds het overlijden van haar man. Ik moest niet lang nadenken om die ook te kopen : maniakaal verzorgd, weinig kilometers en de weinig frekwente optie "Reiserechner".
Beide wagens hebben uiteraard een automaat, airco, 4 elektrische ruiten, enz.
Is het decadent om 2 zo'n wagens te hebben ? Dat zal mij een zorg wezen
De kritiek dat het gulzige wagens zouden zijn, veeg ik van tafel. Vorige maand heb ik bv. bijna 800 km gereden zonder bijtanken, een verbruik van ongeveer 10l per 100 km of 1 op 10.
En dat met een limo van 5 meter
Ik hoop dat dankzij dit forum onze prachtige 126's nog vele jaren meekunnen.
Embee280, Fernand (280SE wordt 25 jaar!)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.