Heren sleutelaars,
Vanmorgen fris begonnen, het wordt koeler buiten dus dat werkt prettiger.
Na het losmaken van de achter remschijf heb ik toch weer wat vragen en zal ter ondersteuning van mijn vragen hier een paar fotos bijsluiten.
In een topic van 2009 over de remklauwen vind ik borgveertjes aan de stiften die de blokken mede vergrendelen.
Omdat dit een auto is die in France ook in garages heeft gestaan ben ik op alles bedacht. Een aantal keren heb ik in garages hier wat reparaties mogen uit voeren waarmee je dan met je neus op de kennis van de fransen staat. Die kennis is niet zo gek groot is mij gebleken en knoeien zijn ze niet vies van. Dus op alles bedacht! Maar ook dit zal elders allemaal ook gebeuren.
-- De borgveertjes, zie foto, die zitten er niet aan. Zijn er types waarbij dit voorkomt is dan mijn vraag, of heeft een fransman eraan gezeten
-- Het/schijfgebeuren ziet er zowel van binnen als van buiten niet fris en/of gebruikt uit, de remmen hebben hier niet behoorlijk gefunctioneerd. Ik heb hier niet direct steronderdelen bij de hand, kan daarom niet effe nieuwe halen dus zal dit moet fixen met schuurpapier van grof naar fijn.
Mogelijk zijn er nog wat adviezen toe te voegen van "Diehards" waarvoor natuurlijk dank!!
Schijfjes e.d dingen die geen krankzinnig gewicht aanzetten voor het opsturen ga ik uiteraard vervangen voor nieuw.