Beste mede forummers,
Aangezien ik sinds kort trotse eigenaar ben van een 420SE uit 1986 wil ik me even voorstellen.
Ik ben Jeroen, 23 jaar en woon ik Venlo (Blerick). Voor de kost ben ik werkzaam bij een aannemer die in opdracht van Ziggo storingen en uitbreidingen aan het kabelnet van Ziggo uitvoert. Van school uit ben ik elektricien, maar de techniek van een auto is me ook niet geheel onbekend. Ik moet me alleen nog eens verdiepen in versnellingsbakken.
Mijn intresse in Mercedes begonnen met het zien van 'The Peacemaker'. Voor diegene die de film kennen hoef ik denk ik niet uit te leggen hoe dat komt!
Na kennis gemaakt te hebben met de W140 kwam ik de W126 tegen. Een stagebegeleider had een 280S uit 1982. In het begin liep ik er niet warm voor, maar na enige tijd kreeg ik toch steeds meer respect voor de W126. Vanaf toen stond dus al vast dat er ooit een S-Klasse zou én moest komen! Na 1,5 jaar een Volkswagen Polo gereden te hebben ben ik toch op zoek gegaan en is er een 420SE voor in de plaats gekomen.
De Mercedes:
Zoals ik al zei, het is dus een 420SE die hoogstwaarschijnlijk in 1986 het leven heeft gezien in Monaco. Vanaf 2002 t/m 2010 is hij in onderhoud geweest bij een Frans garagebedrijf, vermoedelijk dat hij toen in Frankrijk rond heeft gereden. In 2010 heeft iemand uit de Achterhoek hem mee naar Nederland genomen en afgelopen maart weer ingeruild voor een andere auto. Dit is vermoedelijk de historie, aangezien het onderhoudsboekje niet helemaal ingevuld is (van 2002 t/m 2010 wel) en er nog wat oude facturen en een keuringsrapport in het dashboardvakje lagen. Hij heeft er inmiddels ±124700 KM gelopen. Ook dit is niet helemaal 100% zeker, maar aan de hand van de papieren ga ik hier wel vanuit.
Hij is het antraciet grijs uitgevoerd met créme leder interieur. De optielijst beslaat een bestuurders airbag, climate control & cruise control. De elektrische ramen voor en 'Putdeksel'-velgen waren volgens mij destijds standaard.
Ik vind het wel jammer dat hij geen elektrische ramen achter en schuif/kantel-dak heeft, maar ik vond de kleursamenstelling en motorvariant belangrijker. Die elektrische ramen komen er nog wel een keer in, maar het schuif/kantel-dak moet dan maar een concessie zijn.
De Benz is op het moment niet in zijn beste staat, maar met veel liefde en goed onderhoud komt dat dik in orde!
Ik zal door de tijd dit topic wel bijhouden met uitgevoerde (preventieve) reparaties en andere ontwikkelingen.
Groetjes Jeroen
PS: Gezien ik zelf nog geen foto's heb gemaakt, maar destijds wel de foto's van de verkopende partij van internet heb geplukt zet ik die er even bij zodat jullie toch een indruk krijgen (en gek zijn op foto'S!
)
1560997_1.jpg
1560997_2.jpg
1560997_5.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door JeroenF op 01 nov 2013, 22:23, in totaal 1 keer bewerkt.