Een serie 1 elektrisch verstelbare en verwarmde spiegel heeft 1 motor en een koppeling om te kunnen schakelen tussen op/neer en naar binnen/buiten, een serie 2 elektrisch verstelbare en verwarmde spiegel heeft 2 motoren, een voor op/neer de andere voor naar binnen/buiten.
Daardoor is de stekkeraansluiting anders (serie 1 4-polig voor het verstellen + 2-polig voor de verwarming, serie 2 5-polig) en ook de aansturing (schakelaar voor de verstelling).
De spiegel aan bestuurderszijde heeft alleen een 2-polige stekker, zowel bij serie 1 als serie 2.
Het verwarmingselement en de thermostaat zitten in (of beter gezegd aan) het spiegelglas geïntegreerd.
In de EPC staat voor zowel serie 1 als serie 2 nummer 1268101321 aangegeven, wat op zich wel vreemd is omdat in het WIS die verschillende temperaturen vermeld worden.
Een van de twee zal het mis hebben, of misschien is later voor meer eenheid gekozen.
Zo'n nieuw verwarmd spiegelglas kost bij de dealer - schrik niet - in de buurt van 200 à 250 euro.
Er is ook een niet vlakke versie (bedoeld voor auto's met het stuur rechts), nummer 1268101321, die ongeveer de helft daarvan kost.
In het WIS staat een ombouwinstructie voor de spiegel naar een verwarmde, daarbij wordt alleen het spiegelglas vervangen (en een kabel gelegd), dus ik neem aan dat het 'nieuwe' glas zo in de 'oude' behuizing past.
Nog meer klusplezier levert het opbouwen van een elektrisch verstelbare en verwarmde spiegel aan beide zijden, zie ook
linker-buitenspiegel-vervangen-door-elektrisch-bedienbare-t5311.html en ook
buitenspiegel-88-900-t6688.html kan van pas komen.
Misschien hebben ze er in de hobbyhut in Zutphen nog een paar op voorraad (vragen aan Benzhans2).
Optimum aut nihil.