door Laurent Twint » 09 feb 2014, 21:59
Gisteren was het dan zo ver, we hebben de W126 opgeladen aanhanger achter de auto en op naar Zutphen. Daar aangekomen direct gezellig en al pratende even wachten tot we diagnose kunnen stellen. Allereerst zat er veel te veel olie in de bak: 6 cilinder 6,2 liter olie in de bak. Er zat ongeveer 7.2 in. Olie eruit en op de valreep de stabi stangetjes achter even vervangen. De modulator was stuk en die ook die direct even vervangen.
Rijden en de boden kabel afstellen, draaien draaien en draaien maar geen reactie. Kijken of de bodenkabel aangesloten zo in de bak... Olie eruit en ja de kabel was goed aangesloten.
Druk van de bak goed gezet en weer rijden... en toen de conclusie: bak kapot, gaat in de drie en slaat er direct weer uit. Met de vier idem dito.
Groot dilemma: of met andere auto of een ander bak monteren. Ja nog nooit gedaan dus echt zitten zag ik het niet. Hans zei: we hebben nog een Engelse auto buiten staan met een goede bak, en die past.
De knoop doorgehakt en samen de bak er onder vandaan gehaald. Alle stappen doorgenomen en de bak achter in de auto gegooid. Hans en danken enorm bedankt en snel naar het noorden. Gelukkig heb ik thuis een brug en dus maar direct aan de slag.
In de avond de oude bak er onder vandaan gehaald, vanmorgen half acht weer begonnen en ja om half elf een proef rit. En wel: hij schakelt als een KONING. Enorm blij dat we de goede keuze hebben gemaakt en toch ff hebben doorgezet.
De rest van de dak sponsor stickers geplakt, extra gastank ingebouwd en overige voorbereidingen getroffen. Koffer staat klaar, morgen de boel inpakken en dan om acht uur in Hardenberg.
De foto's komen nog!!
Douwe bedankt voor de eerste check,
En Hans en danken nogmaals enorm bedankt voor de inzet en gezellige dag..