Het is nu 24 nov 2024, 16:32
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Wimada » 11 feb 2014, 21:28
Ik kan die ervaring van slijpen niet delen,maar heb al vaker gehoord dat het beter stuurt
als met verlagingsveren !
Gr. Wim
Je zegt 2 ringen ? Je bedoeld 2 complete windingen ?
Hoeveel verlaagd is hij dan ?
Heb je alleen voorkant geslepen ?
En heb je n foto van de veer waar de windingen af zijn of n foto van de auto
Voor en na verlagen ?
Gr. Wim
Gr. Wim.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
-
Wimada
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 3719
- Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
- Woonplaats: 's-Hertogenbosch
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Donbrodka » 11 feb 2014, 21:52
-
Donbrodka
- Expert Boarder
-
- Berichten: 144
- Geregistreerd: 05 nov 2011, 22:02
- Woonplaats: Mechelen, België
- Type wagen: 500SE
- Bouwjaar: 1987
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Wimada » 11 feb 2014, 21:54
Lijkt mij achter ook meer werk,moet toch de schokdempers verwijderen en de achterbank !
Gr. Wim
Gr. Wim.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
-
Wimada
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 3719
- Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
- Woonplaats: 's-Hertogenbosch
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door FB 500SEC » 11 feb 2014, 22:42
Eerst twee ringen voor, daarna nog eens 3/4 toen sloot het mooi aan band en de rand van de spatboard. Achterkant gaat volgende week aangepakt worden, ik denk dat ik daar zeker drie ringen weg ga halen m.a.w. drie wentelingen van de spiraal. Wel rekening houdend natuurlijk met een volle tank zowel gas als benzine. Anders is de kans groot dat je nieuwe veren moet gaan.
Staat nu een beetje hoger aan de achterkant, wat op zich en das persoonlijk ook heel mooi is, alleen af en toe last van overstuur in bochten bij hogere snelheden.
Wat was bij jou dan het probleem?
-
FB 500SEC
-
door Twannnd » 12 feb 2014, 00:13
Ik heb toen ook veren geslepen in combinatie met stuggere dempers.
ik ben nu bezig om een schroefveer te maken (op basis van een golf 1) om zo de hardheid van de veerweg te kunnen stellen. moet dan zegmaar iets als een schroefset voor een W126 worden.
zo laag reed ik met geslepen veren.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
-
Twannnd
-
door Wimada » 14 feb 2014, 18:32
Oke Emre bedankt voor de info !
En Twan hoeveel heb jij voor en achter afgehaald !
Gr. Wim
Gr. Wim.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
-
Wimada
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 3719
- Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
- Woonplaats: 's-Hertogenbosch
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door DirkDijkstra » 14 feb 2014, 19:00
dit lijkt mij ook wel wat!
is dit ook nog te doen met 18 inch AMG wielen?
en hoeveel moet er voor en achter af voor een normale verlaging?
zodat het niet TE word?!
-
DirkDijkstra
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten