Hoi,
geen 126club gevonden in Vlaanderen, dus.
Heb 2x C126, 380. 1x 1982; 1 x 1984.
De eerste rijd ik dagelijks.Ingeschreven als oldtimer in Belleziekske. Dank zij de versoepelde wetgeving. Pech voor jullie 'Ollanders'. Ik leef met jullie mee. Ben zelf voor 1/8ste Zeeuw en daar fier op.
De C126 van '84 is volledig afgebroken en wordt weer - als nieuw - opgebouwd en 'verjongd'. Dwz. dat een aantal aspecten van de wagen een jonger uitzicht zullen krijgen: koplampen (led-techniek), achterlichten, wielen, banden, remmen, motorcompartiment (nieuwe leidingen, veel verchroomde onderdelen, andere filters, ophanging, interieur (custom twee kleuren leder, andere vormgeving van de zetels, alle fineer vernieuwd in een andere kleur en houtnerf; zelfgemaakte tapijten in twee kleurtinten; vernieuwing van alle raamrubbers, koetswerk in twee tonen naar model van jaren 1950. Moderne hifi met 7 inch display, bluetooth, usb, navi, DVD, enz. Geen boombox! maar klasse. Ik zoek nog een - betaalbare - Carat Duchatelet wijzerplaat of witte AMG. De wagen wordt tussen 3 en 4 cm verlaagd en voorzien van geventileerde remschijven. Ook de AMG 18 duims wielen worden in koetswerkkleur gebracht. Hoofdkleuren: zwart en roomwit. Geen metallic maar diepglans basiskleuren. Veel chroomdetails, maar geen wielranden.
Ik ben sinds de jaren '80 met het restaureren van Mercedes oldtimers bezig. Puur als hobby.
Beroep? Schrijver, journalist, kunstenaar, ontwerper, designer en zelfbouwer. Oh ja, en Bluesgitarist. Vandaar de roepnaam.
Heb ook nog een babymercedes (190D van '91), een C-klasse, en een CL420 van 1997.
Groeten,
Blueseric