Hallo allemaal,
Ik loop momenteel tegen het volgende euvel aan en heb hier geen pasklaar antwoord op. Misschien dat iemand van jullie me kan helpen.
De motor van de "fensterheber" rechtsachter was defect en dus heb ik die vervangen door een tweedehands "nieuwe". Nadat ik deze "nieuwe" motor heb getest (2x op en neer laten gaan) op werking en hij het dus gewoon deed, heb ik hem ingebouwd en vervolgens doet hij het niet meer.... Vervolgens alles doorgemeten met simpele spanningszoeker, zekeringen gecontroleerd maar nee het motortje lijkt overleden.
Vervolgens wederom een ander motortje op de kop getikt deze wederom getest op werking en ook deze heeft het dus precies 2x gedaan en is er toen ook maar weer mee gestopt! Nu geloof ik best in noodlot maar ik wil toch even zeker stellen dat de beide motoren inderdaad kapot zijn en dat er niet een ander probleem zich voordoet waarmee ik een mogelijk volgend motortje ook naar de vernieling help. 2 vragen dus:
1. Kan ik deze motortjes testen middels doormeten? Hoe moet ik dat dan doen en welke waardes moet de multimeter dan aangeven?
2. Als beide motoren kapot zijn wat kan hiervan de oorzaak zijn? Overigens lijkt het mij niet het relais te zijn omdat rechtsachter is gekoppeld aan linksvoor en daar heb ik geen enkel probleem.
Bij voorbaat dank Willem