Goedenavond mensen,
Sinds anderhalf jaar zijn ik en mijn vader trotse eigenaar van een 280SE uit 1980.
We waren eigenlijk op zoek naar een Amerikaan met een dikke 8 cilinder. Dus we gingen kijken naar een chevy impala.. Dit bleek een roestbak te zijn van hier tot ginder en een ex-rouwauto, 3 keer niks dus. Maar toen viel ons oog op een olijfgroene S klasse die stond "weg te roesten", hij was hellemaal vies onder de troep, het interieur was niet meer wat het geweest is. Maar goed we wouden een test rit maken want stiekem was dit ook altijd een droom auto van mijn vader geweest. Hij stond al een jaar stil maar ze hebben hem aan de praat gekregen en de volgende dag dus een testrit gemaakt, we waren meteen verkocht. Destijds liep die alleen op LPG, motorisch was die niet hellemaal optimaal maar qua rijgedrag echt een genot om mee te rijden. Je zweeft echt over de weg. Dus de volgende dag hebben we hem gekocht, ook dankzij een map met volledige historie van de auto. Dus met inruil op onze polo uit '97 gekocht. Kun je nagaan wat een verschil dat was haha.
Algauw kwamen wat problemen ( nadat we een backfire hebben gehad) en we vroegen ons dus ook af waarom die niet op benzine liep, het bleek iets met de stuwschijf geweest te zijn, wat precies weet ik niet want ik was toen tijdelijk in amsterdam woonbaar. Mijn vader heeft hem toen naar Pril gebracht in Enschede (echt een topzaak) die hebben toen alles voor mekaar gekregen, en ook de hele LPG tank eruit gehaald i.v.m. de oldtimer regeling (nog steeds super kwaad om). Sindsdien rijden we al een jaar probleemloos en hij heeft ook een stuk meer pit!
Wat we nog van plan zijn met de S is:
- kleine plekjes roest wegwerken plus een klein deukje
-Leren interieur (we hebben er al 1 gezien op de sloop in goede staat, iemand een richtprijs?)
- heel ver in de toekomst als de financiƫn het toelaten hem zwart spuiten
- putdeksel velgen voor in de zomer, en deze huidige voor met de winterbanden
- koplampwissers (zitten nu 2 gaatjes)
- evt elektrische ramen inbouwen
Km stand : 259000
Bouwjaar : 1980
ImageUploadedByTapatalk1406486639.575954.jpgImageUploadedByTapatalk1406486658.991811.jpgImageUploadedByTapatalk1406486674.910043.jpgImageUploadedByTapatalk1406486717.608417.jpgImageUploadedByTapatalk1406486736.760478.jpg
En hier de foto's van het geplande interieur:
ImageUploadedByTapatalk1406486799.341696.jpgImageUploadedByTapatalk1406486814.207897.jpg
Kan best dat ik iets vergeten ben te melden maargoed hierbij mijn eerste post een forum ooit
Groet vader en zoon Roelink