Ahoi,
Mijn naam is Jan Dermout.
Ik maak sinds 1994 Amsterdam en omstreken (on)veilig mijn 420SE uit januari '86. Wat een coole bak is het toch! En leuk dat zo langzamerhand meer mensen de Classic in de W126 beginnen te herkennen. Want dat is het.
Ben er niet echt heel zuinig op, wel goed onderhoud maar ik zie het toch vooral als een gebruiksding. Beetje als een iPhone; mooi ding maar af en toe dondert ie op de grond, en dan wil ik daar niet teveel mee zitten.
De auto komt oorsponkelijk uit Zwitserland en toen ik 'm kocht stond er 195.000 op de klok, nu zit ik op 325.000 voornamelijk door de stad. Sinds 2 maanden begint er onder het rechter-kleppendeksel iets steeds nadrukkelijker te tikken > nokkenas versleten. Reparatie, zelfs met gebruikte as kost toch al snel 500 euro. En dan zal je zien dat de andere kant gaat beginnen... De airco is er al 3 jaar geleden mee gekapt. Zit een beetje in dubio; repareren of dumpen. Of het blok vervangen voor iets jongers.
De carroserie en onderstel zijn in prima staat, pas nieuwe schijven, blokken, stabilisatoren vervangen. What to do? Zag vandaag in Heerhugowaard 2 engelse 500SEL's bij auto4you. Deze auto's hadden (met papieren erbij) resp 76000 mijl (1986) en 125000 mijl (1991) gelopen waarbij ik die laatste eigenlijk beter vond klinken, hij liep heel stabiel en reageerde beter op het gaspedaal. Ondanks meer miles. De prijs: € 1600,-- met automatische bak en al, inclusief BTW inbouwen en 3mnd 'garantie'.
Wie heeft er ervaring met dit bedrijf en de 116/117 motoren en kan raad geven bij dit dilemma?
Beste groeten,
Jan