door Leeflang » 18 apr 2015, 00:10
Grijs en wit worden gemakkelijk met elkaar verward door verbleken en / of vuil worden.
Met "if motor jams" bedoelen ze denk ik "als het mechanisme blokkeert".
Een blokkerende motor zou elektronisch herkend kunnen worden, de stroomsterkte door de motor neemt dan toe, maar het (vereenvoudigde) schema laat niet zien dat daarin is voorzien.
De uiterste posities moeten herkend worden door de "extended switch" en de "retracted switch".
Als er te veel weerstand is, doordat de gordel niet goed afrolt of tussen de deur zit of op een andere manier tegengehouden wordt, draait het tandwiel van de motor (het grijze op de eerste foto) het andere (witte) tandwiel niet meer rond, maar duwt het omhoog, tegen de druk van de veer in, het zwarte blok kantelt dan iets en drukt de schakelaar in.
Uiteindelijk zal de motor wel doorbranden als hij tegengehouden wordt, hoe snel en hoe heet het dan inmiddels geworden is weet ik niet.
Ik heb ook geen idee bij welke temperatuur tectyl vlam vat, of het kunststof in de omgeving van de motor, of de isolatie van de spoelen in de motor, maar brand lijkt me zeker niet uitgesloten.
Eigenlijk zou de zekering door moeten branden voordat er ergere dingen gebeuren als de motor te veel stroom trekt doordat die geblokkeerd is.
Ik ga toch niet uitproberen wat de zwakste schakel is.
Optimum aut nihil.